Cortez

Verenigde Staten, cortez colorado

Vandaag hadden we weer een soort van rustdag gepland.
Eerst tanken, een postkantoor opgezocht en toen op ons gemak op weg.
In de omgeving van Blanding is er veel te zien, wij kozen voor het kleine
Naturel Bridge National Monument.
Het park is vooral in trek bij hikers maar er waren er ook veel die net als wij vanaf de uitzichtpunten genoten van alles wat we zagen.
Omdat je maar één route kon rijden kwamen we steeds dezelfde mensen tegen en raakten we in gesprek met elkaar wat erg leuk was.
Zo duurde het toch nog best lang voor we weer terug bij de uitgang waren.
Gezien de lange tijd dat we in het park waren besloten we om hierna maar meteen richting Cortez te rijden.
Dat bleek een goede keus te zijn, onderweg gaf de auto aan dat er olie ververst moest worden.
Het kwam goed uit dat we net op weg waren naar een wat grotere stad.
In Cortez zijn we naar het welkom center gereden, daar konden we bellen naar Alamo, de verhuurder van de auto.
Ze hadden het liefst dat we naar een vestiging van hun zouden gaan om van auto te wisselen maar dan moesten we doorrijden naar Durango, ruim 80 km verderop
Wij vonden dat teveel tijd kosten en wilden gewoon de olie laten verversen.
Ons werd aangeraden een klein stukje verderop te gaan kijken bij een bandencentrum of die ons verder konden helpen.
Daar werden we geholpen door een uiterst vriendelijk meisje die vertelde dat haar moeder bij een Alamo vestiging werkte dus ze zou zelf wel even voor ons gaan bellen.
In de tussentijd had ik in de wachttruimte een heel leuk gesprek met een dame.
Ze vertelde me haar hele levensverhaal en ook over de problemen met alle daklozen in Amerika.
Toen ik vroeg hoe het zat met de pensioenen in Amerika ging ze pas echt los en kreeg ik een inkijkje hoe het leven er voor een gepensioneerde uit zag op dit moment.
Ons hoor je in ieder geval niet meer klagen voorlopig.
Toen haar auto klaar was zeiden we gedag en was het of ik haar al jaren kon.
Inmiddels waren ze voor ons nog steeds aan het bellen, werden steeds doorverbonden maar bij de 5e kwam er een duidelijk antwoord.
We konden de olie laten verversen, moesten dit zelf afrekenen en bij het inleveren konden we dan een formulier invullen met daarbij de rekening zodat we dit later teruggestort kregen, het was al geen wereld bedrag en we kregen ook nog eens korting dus het zal allemaal wel goed komen.
Wij waren al lang blij dat ze ons meteen konden helpen en we morgen weer up en running zijn.

Wat een mooie dag zeg,ook met dat meisje wat voor je belde

Arie 2023-04-28 07:57:41

Leuk om zo met mensen in gesprek te komen. Weer een ervaring rijker. Klinkt misschien saai iedere dag de zelfde opmerking maar de plaatjes zijn weer prachtig en niet te vergeten de verhalen. Super leuk om te lezen. We gaan het nog missen die verhalen en foto's 😀 Groetjes H&M

Henk en Marry de Kat 2023-04-28 07:59:36

Leuke ervaring om in gesprek te gaan met een vreemde dame. Zo kom er ook achter dat wij hier eigenlijk niks te klagen hebben toch… Hebben jullie nog geen heimwee? Voor je gevoel ben je denk ik al heel lang weg omdat je zoveel meemaakt. En de oranje tompoes hebben jullie ook gemist🤪 Of ga ik nou een beetje sentimenteel doen🤔 Trek het je niet aan hoor en geniet van al het moois wat op je pad komt! Groetjes JP en S.

Stijnie 2023-04-28 10:43:54

Wat een gedoe zeg met die olie 😬 Gelukkig werden jullie op het laatst goed geholpen. En wat een mooie foto’s weer van die prachtige natuur!!

Dennis en Marieke 2023-04-28 16:22:28

Geweldig allemaal. Prachtige foto's en verhalen.