Fort Robinson State Park, Agate Fossil Beds Nat. Monument en Scotts Bluff Nat. Monument

Verenigde Staten, Crawford

Vanmorgen toen we Chadron uitreden hebben we dezelfde foto gemaakt als gisteren alleen nu met mooi weer, leuk om de vergelijking te maken.
We moesten vandaag Nebraska door van noord naar zuid en deden dat op ons gemak.
We stopten bij Ford Robinson State Park om rond te kijken en lazen over de geschiedenis van deze streek.
Alles was keurig onderhouden, prachtige huizen om te bekijken en het was een leuke stop.
Verder zuidwaarts kwamen we ook langs Agate Fossil Beds Nat. Mon. en ook daar namen we even de afslag.
In deze streek moesten ooit hele grote beesten hebben rondgelopen waarvan vooral hier veel restanten waren gevonden.
Voor ons leken ze allemaal nog het meest op een kleine dinosauris en in het museum stonden er een paar als voorbeeld in elkaar geknutseld.
Er schijnen nog veel restanten te liggen in de omgeving en je kon er een redelijk lang pad volgen de berg op.
Op het bord lazen we dat je alles mocht oppakken wat je zag onderweg maar gevraagd werd om het ook weer terug te leggen.
Wij zijn de berg niet opgegaan maar weer verder getrokken en zo kwamen we vanzelf uit bij Scotts Bluff Nat. Mon.
We hadden geen kaart van Nebraska maar dat hoefde hier ook niet, je kon gewoon rechtdoor blijven rijden.
De mevrouw van het Visitor Center vertelde dat ze hier in de streek woonde en haar naaste buren 2 mijl verderop.
Wij zagen ook alleen maar zo af en toe een boerderij en dan nog heel ver van de weg af en verbaasden ons over de enorme leegte in deze streek.
Bij Scotts Bluff Nat. Mon. reden we via de enige aangelegde weg de berg op en daar hadden we een prachtig uitzicht naar alle kanten.
We stopten in Morrill, een klein plaatsje west van Scottsbluff voor onze volgende overnachting

echt lange wegen, dat je eind niet ziet, hoe zit het als je op zo'n afgelegen weg zit en pech krijgt.

Peter 2018-05-19 19:26:45

Hoi Peter, ja dat is wel een dingetje. We hopen maar dat we geen pech krijgen maar het schijnt hier een ongeschreven wet te zijn dat je stopt als iemand hulp nodig heeft. En het lijkt verlaten maar er rijden met de regelmaat wel auto's daar gelukkig.