Tucson dag 1

Verenigde Staten, Tucson

Het was een lange dag vandaag, we moesten een aardige afstand afleggen.
De eerste stop onderweg was bij Montezuma Castle.
Dit park had ook last gehad van overstromingen door het smeltwater uit de bergen maar ze waren op een klein deel na gelukkig weer open.
Ook hier hadden vroeger mensen in de rotsen gewoond, je kon het redelijk van dichtbij bekijken.
Een maquette liet zien hoe het er bewoond uitgezien moest hebben.
Naarmate we dieper naar het zuiden reden zagen we steeds meer cactussen staan langs de weg, de temperatuur liep op naar 31 graden.
Het was heerlijk rustig om te rijden, alleen rond Phoenix werd het even druk maar verder nergens dus kwamen we halverwege de middag Tucson binnenrijden.
Tucson is onder andere bekend om de cactussen in het Saguaro National Park wat bestaat uit 2 delen, een klein park aan de oostkant van de stad en een grotere aan de westkant.
Bij het binnenrijden van de stad waren we vlakbij het kleine park en omdat we zo vroeg waren zijn we hier meteen naar toe gereden.
Extra mooi in deze tijd is dat de cactussen in bloei staan, geweldig om te zien.
Ons motel was niet ver van het park vandaan , rond zes uur meldden we ons aan de balie.
Ze konden de betaling wel vinden, dat was in orde maar ze hadden blijkbaar geen kamer voor ons gereserveerd en hadden er ook geen meer vrij.
Of we akkoord gingen met een upgrade naar een suite, nou daar hadden we geen problemen mee dus de komende 2 nachten hebben we de ruimte, lekker luxe.

Schitterend die cactussen en de omgeving geweldig. Die cactus Rene die pak je toch gewoon even vast😄🌵. En die suite sjonge prachtig. Lekker van genieten. Groetjes weer van H&M🤓

Henk en Marry de Kat 2023-05-03 07:26:14

Blijft leuk om jullie reis zo vanuit mijn luie stoel mee te kijken. Ik zie dat jullie pech hebben met je kamer :0)

JW&C 2023-05-03 09:31:22

Wat een cactussen zeg….🫢 daar moet je niet met je snuit tegen aan vallen🤨 Prachtig om te zien! Nou jullie kunnen ruziemaken hoef je niet in één bed ruimte genoeg🤩😂 Het is me toch een reis, jullie moeten straks nog op vakantie om uit te rusten😇 Groetjes JP en S.

Jan Piet en Stijnie 2023-05-03 10:04:14

Wederom waanzinnig mooie reis, en foto's. Lekker cactusknuffelen doet Peter ook altijd op Lanzarote 🤣🤣. Gr Peter en Monique

Monique en Peter 2023-05-03 10:24:53

ongelooflijk mooi.wat een genieten zeg

Arie 2023-05-03 12:25:46

Wat mooi en geniet van je luxe kamer.

Wil Koevaar 2023-05-03 13:01:30

Goede timing wat de bloei van de cactussen betreft. Wat motel betreft wel gek. Wel een betaling en geen kamer. Heel vervelend hoor zo’n suite😜