Grand Canyon & Sunset Crater Volcano

Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Zonder al te veel haast vertrokken we vanmorgen uit Williams.
We hadden de hele dag voor de Grand Canyon.
Het was even lastig in te schatten of we een jas of vest nodig zouden hebben dus alles maar op de achterbank van de auto voor het geval dat.
We bleken aan een trui genoeg te hebben, in de zon was het lekker warm maar in de schaduw was een trui toch wel nodig.
Vanmorgen zagen we op het nieuws dat er aan de oostkant van Amerika enorm veel sneeuw was gevallen dus zijn we blij dat wij aan de westkant rondrijden.
Bij de ingang van het park was het opmerkelijk rustig.
Andere keren waren we hier in de maand mei, wel voorseizoen maar toch altijd druk.
Vandaag was het gewoon lekker rustig dus zijn we op ons gemak door het park gegaan, best wel een mooie combi, prachtig weer en heerlijk rustig.
We gingen alle uitzichtpunten langs en op mooie plekjes konden we in de zon genieten van een prachtig uitzicht.
We kwamen vanuit Williams de Grand Canyon binnen en reden er aan de oostkant richting Flagstaff uit.
Vlak voor Flagstaff namen we nog even de afslag naar Sunset Crater Vulcano.
Hier moest zo'n 1000 jaar geleden een vulkaanuitbarsting geweest zijn en dat was nog goed te zien.
Heel veel zwarte lava om ons heen maar mooi om te zien dat er toch plantjes doorheen groeien.
Tegen 6 uur kwamen bij ons motel aan waar we de komende twee nachten slapen.

Wat is de natuur toch mooi.

Teuny 2019-11-13 09:52:49

Prachtig!

Mary 2019-11-13 10:50:53

Wat een ruige natuur,mooi om te zien al die rotsen,zo krijg je toch een beetje een indruk van een stukje amerika

Mary kooken 2019-11-13 11:14:01

Hoi Rene en Dina, Ik zit weer heerlijk jullie verslagen te lezen! Ik krijg gelijk weer de kriebels om ook weer naar Amerika te gaan. Leuk om ook bekende pekken terug te zien. Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar jullie verslagen!

Erica 2019-11-13 13:02:26

Wat is het daar mooi en wat een leuk reisverslag maak je.Gr.en nog heel veel plezier.