Grand Mesa Scenic Byway

Verenigde Staten, Delta

We hadden twee rustige dagen gepland dus we begonnen vandaag niet zo vroeg.
Eerst een lekker ontbijt , dit keer met een kok die voor iedereen een omelet klaarmaakte.
We ontbijten hier bijna elke morgen met warm eten, je raakt er aan gewend.
In dit motel was het nog wat uitgebreider en heel erg lekker!
Toen even contact gehad met het thuisfront wat niet altijd lukt vanwege het tijdverschil.
Maar voor nu zijn we weer even bijgepraat.
En toen op weg naar Grand Junction, onze laatste slaapplaats voor de komende twee nachten in Colorado.
We reden de Grand Mesa Byway uit die over de hoogste platte berg van Amerika gaat.
Deze keer hadden we wat minder last van de hoogte, ons was verteld heel veel water te drinken en dat hielp.
Het was een hele landelijke route die over de bergen ging maar ook over lange stukken door het dal.
Haast hadden we niet en toen er koeien over de weg gedreven werden naar een volgend stuk weiland waardoor de weg geblokkeerd werd konden we rustig aan de kant toekijken.
Even leek het alsof de koeien over de auto heen wilden maar ze werden met hulp van vier paarden keurig om ons heen gestuurd.
We waren ook al vroeg in het motel maar werden hartelijk ontvangen en onze kamer was al klaar.
Vandaag dus even wat huishoudelijke dingen gedaan zoals een was gedraaid en de koffers weer eens ordenen.
En ook nog even naar de luchthaven hier om de hoek.
De auto gaf al een paar dagen aan dat de kwaliteit van de olie was gezakt en vandaag zakte hij onder de 20 %.
Dus even bij de verhuurmaatschappij op de luchthaven gaan vragen wat te doen en gelukkig was het een klein vliegveld waar je heel makkelijk in en uitliep.
Daar hadden ze uitgerekend hoeveel mijl hij nog kon rijden voor er een beurt nodig was en wij konden uitrekenen dat we dan ergens midden in Utah zouden staan zonder een servicepunt in de buurt wat ons een slecht plan leek.
Na overleg met elkaar besloten we om dan hier maar de olie te laten verversen en dat kon meteen gebeuren bij Scotty's in downtown Grand Junction.
Zo kom je nog eens ergens maar de service was geweldig en de jongen beloofde ons dat we de rest van onze vakantie niet lastig gevallen zouden worden door brandende lampjes op het dashbord van de auto.
Een handtekening was genoeg en we konden weer op pad.
We zijn ook nog gaan winkelen in, volgens de dames van het motel hier, de grootste mall aan deze kant van de berg.
Wel weer leuk om een paar dagen in een wat grotere plaats te zitten.
We vonden het vandaag al erg warm, bijna 30 graden maar morgen wordt het hier nog warmer

Jullie reis is weer prachtig !!!! En heb nu ook trek in een omelet !! 😇

Dennis vd Giessen 2018-05-25 06:33:28

Prachtig verhaal weer. Hier wordt het ook warm. Rustig aan. Fijne dagen!

William 2018-05-25 08:19:39

ojee, dat wordt thuis weer wandelen en fietsen, haha geniet er nog maar ff van Rene