Walnut Canyon en Sedona

Verenigde Staten, Sedona Arizona

Afgelopen nacht was het rond het vriespunt dus vanmorgen nog heel koud.
Daarom besloten we eerst naar Walnut Canyon te gaan, dat ligt hier zo ongeveer om de hoek.
Hier leefden vroeger mensen langs de rots, in de winter aan de zuidkant en in de zomer aan de noordkant, heel slim.
Voor wij op de hoogte van de rotsen waren waar ze vroeger leefden moesten we 273 treden naar beneden.
Zulke treden hadden ze vroeger niet dus moesten ze wel erg lenig geweest zijn.
Je kon nog wel goed zien waar ze in de rotsen woonden en van daaruit eten en water moesten zien te krijgen.
Rond 1200 waren er de eerste bewoners en toen konden ze nog water in de Canyon halen wat een taak was voor de kinderen.
Het zal er toen heel anders uitgezien hebben want nu is het droog en begroeid maar we kregen een goed beeld van hoe ze geleefd hadden.
Normaal kon je om de rots heen lopen maar nu was alleen de noordkant bereikbaar, aan de zuidkant waren ze aan het werk.
Omdat we niet konden rondlopen kwamen er nog eens 94 treden heen en ook weer terug bij.
En toen ook weer 273 treden omhoog, het werd al aardig warm dus dat was nog een hele klus.
Maar wel gezellig want bij het uitrusten onderweg was er altijd wel even een praatje met iemand.
Om 11 uur waren we weer terug bij ons motel en wel aan koffie toe.
Ook nog even met het thuisfront bijgepraat, Niek laten zien waar we "woonden" en daarna op weg naar Sedona.
Ze waren eindelijk klaar met de wegen daar dus we waren er snel, dat was 3 jaar geleden wel anders.
Het blijft een geweldig gezicht als je aan komt rijden met die hoge rotsen om het stadje heen.
We vermaken ons hier prima en eind van de middag gaan we terug naar ons motel om lekker uit te rusten.

Wat een kanjer ben jij.

Wil Korevaar. 2019-11-14 09:16:35

Weer bijgelezen en gekeken. Lekker verkleurd al allebei. Fijne voortzetting

Wijnie 2019-11-14 14:49:23

Wat een mooie foto's hebben jullie weer gemaakt en een mooi reisverslag,Fijne avond en tot morgen.

Rika 2019-11-14 16:36:17

Wat is dat allemaal mooi zeg en ook het verslag wat jullie er bij schrijven.fijne tijd nog en hr groet