Petrified Forest National Park

Verenigde Staten, Holbrook AZ

Zoals elke avond keken we gisteren even naar het weer voor morgen.
Er was een waarschuwing afgegeven voor overstromingen vanwege de smeltsneeuw die van de bergen af kwam en precies in de streek waar wij doorheen zouden gaan.
Om te voorkomen dat we ineens voor een gesloten weg kwamen te staan besloten we om het eerste stuk via New Mexico te rijden en niet door Arizona.
Maar de ochtend begon met de F1 Grand Prix.
Om half acht Amerikaanse tijd begon de sprintrace en het lukte René om het ook hier te kunnen zien met nederlands commentaar van grand prix radio, helemaal blij dus.
Het was boffen dat het qua tijd zo gunstig uitviel, net voor het ontbijt.
We kregen het voor elkaar om kwart voor negen weg te rijden, dat viel helemaal niet tegen.
Vanaf Cortez reden we New Mexico binnen, op weg naar Gallup.
Vanaf daar waren we ver genoeg zuidwaarts om geen last meer te hebben van het water en konden we terug naar Arizona.
We hadden gehoord dat er in Gallup iedere zaterdag een vlooienmarkt werd gehouden, één van de grootste van Amerika en het leek ons leuk om hier even te stoppen om te gaan kijken.
Het waren zeker heel veel kramen, het was ook best druk en wat opviel was dat hier nog heel veel mensen een mondkapje droegen.
De man die naast ons geparkeerd stond vertelde dat dit een keuze van de mensen zelf was want alle covid maatregelen waren ingetrokken.
Na deze stop reden we al snel Arizona binnen waar de tijd weer uur terug ging.
We gingen richting Petrified Forrest een enorm groot park om doorheen te rijden.
Heel apart om boomstammen te zien liggen, helemaal versteend met prachtige kleuren binnenin de stammen.
Ook de omgeving was prachtig met al de rotsen in verschillende kleuren.
Wat ons wel overviel was de temperatuur, gaandeweg we verder naar het zuiden reden zagen we de temperatuur oplopen.
In het park was het 26 graden, voor ons was dat best een grote overgang.
Vanavond slapen we in Holbrook, helemaal volgens plan.

We hopen dat jullie allemaal een hele leuke koningsdag hebben gehad Dat moesten wij dan weer missen, iemand toevallig nog een paar oranje tompoucen ingevroren voor ons 🤣 We hebben even gekeken hoeveel kilometers we al gemaakt hebben het zijn er tot nu toe bijna 4000 De Four Corners waren we al eens geweest Plonie, fijn dat je zo goed voor de plantjes zorgt, ze gaan jou nog missen als we weer terug zijn We vinden het steeds erg leuk jullie reacties te lezen Een hartelijke groet van ons uit de USA 👋

René en Dina 2023-04-30 05:33:17

Hallo luitjes Wat een geweldige reis maken jullie. Elke ochtend meegenieten, zo leuk. Prachtig die kleuren en wat een uitzichten echt magnifiek. Groetjes van Peter en Monique

Monique en Peter 2023-04-30 07:54:24

Heel bijzonder die kleuren in de boomstammen. Het lijkt net marmer prachtig. Wat een indrukken doen jullie op, geweldig. En wat een ruimte daar, daar is ons tuintje niks bij. 😂geniet nog verder, wij doen het ook😉 Groetjes H&M

Henk en Marry de Kat 2023-04-30 08:10:42

Wat bijzonder is dit weer.

Wil Korevaar 2023-04-30 11:26:47

Wat beleven jullie veel en wat een schitterende natuur! In werkelijkheid is het natuurlijk nog mooier dan op een plaatje. Ik heb de neiging om zo naar jullie toe te komen maar helaas mijn Piet vliegt niet😫 Dus moet ik alleen, en dan zit René met twee dames opgescheept en dat wil ik hem dan ook weer niet aandoen😂 en lang zitten is voor mij ook geen optie…dus blijf ik maar gewoon hier. Maar het kriebelt wel hoor! Kijk weer uit naar het vervolg. Groetjes JP en S. (Trouwens JP vindt het wel prachtig hoor dat dan weer wel😁)

Jan Piet en Stijnie 2023-04-30 12:49:14

Weer een paar dagen van jullie avontuur gelezen. Wat is de natuur toch mooi. Onvoorstelbaar dat mensen in die grotwoningen hebben gewoond en die versteende bomen ook heel bijzonder. Leuk jullie zo te volgen en fijne voortzetting