Bryce Canyon

Verenigde Staten, Richfield

We zaten gisteravond lekker aan de koffie in de lounge van ons motel toen het noodweer begon.
We hadden het op onze kamer (4 hoog met een weids uitzicht over de stad) al zien
weerlichten boven de bergen maar dat was voor ons gevoel best ver weg.
En toen ineens ging het los, de regen kwam echt met bakken naar beneden, zo hevig dat zelfs de baliemedewerkers onder de indruk waren en die wonen hier dus zijn wel wat gewend.
We beseften wel dat wanneer het bij ons zo regent dan sneeuwt het op de bergen en daar moesten we toch echt overheen de volgende dag.
Dus vanmorgen maar vroeg ons bed uit, het zag er nog nat uit buiten maar we zagen de zon al opkomen.
Onze tomtom gaf aan hoe we moesten rijden en die volgen we dan ook maar, tot nu toe is het goedgekomen.
We gaan de highway op, het is maandagmorgen vroeg en totaal geen drukte, heerlijk.
Ons doel was Bryce Canyon een best hoog gelegen park in de bergen.
Als we halverwege de berg zijn krijgen we een schitterend uitzicht te zien, de bergen, de sneeuw en de wolken die nog laag hangen.
Na dat prachtige uitzicht moesten we door de wolken heen, dat was best heftig maar gelukkig zijn het brede wegen en was er heel weinig verkeer.
Onderweg zagen we dat er een aanhanger van een vrachtwagen van de weg was gegleden dus het was toch wel oppassen geblazen.
Hoe hoger we kwamen hoe meer sneeuw er lag en het was ook best koud.
Wat betreft de kleding ben ik wel de weg kwijt, het wisselt op de dag zo vaak dat ik het opgegeven heb me daar nog druk over te maken.
We kwamen al om 10 uur in het park aan, hier waren de wegen op sommige stukken nog ijzig glad en zelfs de bordjes langs de route waren met ijs bedekt en niet te lezen.
Maar het was prachtig met de sneeuw op de rotsen en de zon erbij, zo hadden we Bryce nog nooit gezien.
We zijn het park doorgereden zover het kon maar vanwege de sneeuw konden we op een gegeven moment niet verder.
Het was trouwens wel erg gezellig bij het onverwachte eindpunt, iedereen de auto uit en langs de afzetting nog een stukje wandelen, of zoals we iemand zagen doen, een sneeuwpop maken.
De meeste wandelroutes waren nog afgesloten, je kon zien dat de paden behoorlijk te lijden hadden gehad deze winter en er moest nog veel gerepareerd worden voor het weer veilig genoeg was om wandelaars toe te laten.
We hebben het wel getroffen met het weer vandaag en genoten van alles wat we zagen.
Vanuit Bryce moesten we naar Richfield wat voor een groot deel door uitgestrekte dalen ging met af en toe een paar kleine dorpjes waar we langs kwamen.
Tot nu toe lukt het aardig onze route aan te houden zoals we gepland hadden.

Wat indrukwekkend weer!

Mada 2023-04-25 06:40:59

Wat een prachtige foto's zeg. Geweldig wat een mooie natuur. Een hele belevenis. Leuke foto van jullie samen. Wat een goed verhaal weer vandaag. Groetjes H&M

Henk en Marry de Kat 2023-04-25 07:14:32

Wat een ervaringen weer, prachtige foto's en in het echt als je het ook kan voelen en ademen nog veel indrukwekkender. Dat geldt natuurlijk ook voor het noodweer😱😱 dat jullie hebben gezien veilig in het hotel. Wat fijn dat jullie zo genieten en dat de reis/route tot nu toe ook lukt zoals jullie bedacht hadden. Liefs Peter en Monique

Monique en Peter 2023-04-25 08:02:37

Een feest van herkenning, Bryce Canyon! Dat vonden wij ook zó mooi, maar nu met de sneeuw is het ook supergaaf. Erg leuk om jullie reisverslag te volgen, mooie reis verder!

Henk en Ada 2023-04-25 09:06:12

Brrr zo kom je weer van de zomer in de winter,wel weer een hele belevenis,ook weer een mooie rit,leuk dat jullie toch samen op de foto staan.geniet samen er maar fijn van,groetjes van ons

Mary kooken 2023-04-25 10:18:13

Als iemand verre reizen doet dan kan hij veel verhalen blijkt nu wel weer! Wat een sprookje om mee te maken, en voor ons zo leuk om jullie te volgen. Wij genieten ervan als sneeuwliefhebbers😊 Leuk wanneer er mensen in de buurt zijn om van jullie samen een foto te maken, super mooi plaatje! Groetjes maar weer JP en S.

Stijnie 2023-04-25 11:32:20

Ijsmuts op maar heel erg mooi. Stuk voor stuk plaatjes om met plezier naar te kijken. Goede voortzetting

Fred en Jonnie 2023-04-25 12:26:07

Prachtig en heerlijk om mee te lezen en te zien over jullie prachtige reis. Dank je wel .

Wil Korevaar 2023-04-25 12:58:36

fijne dagen en goed weer nog hoor

Arie 2023-04-25 17:54:57

Inderdaad weer met uitersten. Wat een prachtige foto's