Canyonlands National Park en Arches National Park

Verenigde Staten, Moab

Vandaag zijn we weer vroeg op pad gegaan.
Vanaf Green River was het een uurtje rijden naar Canyonlands
Dit park was weer zo anders als wat we tot nu toe gezien hadden, hier leek het wel of de aarde was opengescheurd.
We keken in enorme diepten en het moet van beneden vandaan wel enorm hoog lijken.
Je kon door de canyon heen trekken ( we zagen diep beneden ons een soort zandweg ) maar daar had je twee dagen voor nodig.
Wij zijn maar gewoon aan de bovenkant gebleven, ook indrukwekkend om te zien.
Wat ook heel apart was dat een paar kilometer verder Arches lag en dat was zo heel anders dat het bijna niet voor te stellen was dat dit vlak bij elkaar lag.
Iemand zei laatst al tegen ons dat Utah zo mooi was dat ze van de hele staat beter een national park konden maken.
Arches hebben we niet helemaal doorgereden maar we wilden het ook niet overslaan dus hebben we de helft gedaan.
Dat was wel een goede keus achteraf want een deel van het park was afgesloten vanwege werkzaamheden.
En zo gingen we eind van de middag op weg naar ons volgende motel.
Halverwege gingen we de grens over van Utah naar Colorado.
Het was een rit van 129 km waarvan de eerste 128 km rechtdoor, twee banen dezelfde kant uit en van files hebben ze hier vast nog nooit van gehoord.
Eenmaal in Colorado zag het er ineens veel frisser uit dan de stoffige wegen in Utah.
We gingen de Colorado River over, die hebben we nu dus ook eens van dichtbij gezien, en zo kwamen we aan in Grand Junction.
Hier slapen we vannacht en van hieruit trekken we vanaf morgen door Colorado.

Hier is het inmiddels ook mooi weer. Prachtige foto's weer van jullie. Veel plezier en groeten.