Here we are again!

België, Sint-Andries

Na twee jaren van onderbreking start de Kenia-blog opnieuw op. Over een kleine maand vertrekt de Abdijschool immers opnieuw naar Kwale County op inleefreis. Onder de hoede van Pascale en Dolly van Sunshine4kids, gaan we met 25 enthousiaste vierdejaars naar Rose Mwakwere Girls Secondary School onder het motto "live, learn and labour." We gaan er het leven delen met de Keniaanse meisjes en collega's van deze heerlijke bush-school, we gaan in gelijkheid en evenwaardigheid allen van elkaar leren, en we gaan tenslotte de handen uit de mouwen steken!
Gezien de toenemende bevolking van onze zusterschool, is de nood aan een nieuwe slaapzaal bijzonder urgent. Gedurende het afgelopen jaar hebben wij dan ook heel wat partners en sponsors aangesproken om dit grote project te ondersteunen. Dankzij de financiële hulp van al deze sympathisanten en de ondersteuning vanuit de Abdijschool, zijn we erin geslaagd de nodige fondsen bijeen te brengen. De eerste spadesteek wordt dus binnen afzienbare tijd in de Keniaanse grond gedolven. We zijn heel dankbaar voor de vele giften en voor de logistieke steun die we van zovele partners mochten ontvangen.
Nog een maandje dus... en we kunnen proeven van het zelfgebakken brood uit de bakkerij van Rose Mwakwere. Nog een maandje... en we smullen chapati, kasava en milk tea. Nog een maandje... en we ontmoeten opnieuw het vriendelijkste volk van deze wereldbol. Nog een maandje... en we kunnen luisteren naar de geluiden van de Afrikaanse nacht, liggend onder een fonkelende sterrenhemel.
Team Kenia is klaar met de voorbereidingen (of toch ongeveer), de leerlingen zijn enthousiast, Kenia kijkt uit naar onze komst.
Kenia 2022 komt eraan!

Een zeer mooie reis proficiat en