L'union fait la force

Zimbabwe, Christon Bank

Onze zorgeloze tijd in Zimbabwe werd deze ochtend onderbroken door de vaststelling dat in één van onze tenten was ingebroken. Na de eerste schrik werden de politie en de privé-security van Christon Bank gecontacteerd. In de loop van de voormiddag werden de eerste mogelijke daders al verhoord en tegen de avond waren een aantal gestolen spullen al terecht. Puik werk van de politie!

De getroffen leerlingen zijn uiteraard nog aangeslagen, maar de samenhorigheid in de groep zorgt er voor dat ze goed gesteund en geholpen worden. Ook de ouders werden op de hoogte gebracht. We wachten verder op het verloop van de zaak en focussen nu op het welbevinden van de leerlingen.

Deze middag konden we onze zinnen wat verzetten op de barbecue in de residentie van EU-ambassadeur Philippe Van Damme. We ontmoetten er ook leden van zijn staf en de ere-consul van België Jean Gonçalves. We hadden een ontspannen middag in een heerlijk kader: lekker eten, zwemmen en tennissen. We bedanken hierbij de EU-ambassadeur voor zijn warme gastvrijheid en kijken al uit naar een tegenbezoek in Zevenkerken.

We keerden met een goed gevoel terug naar Christon Bank. Tomorrow is another day.

Grandson, Glad to see you're enjoying yourself over there, but also happy you're working well in a project that' s worth it : shaping a better world for orphans. Hoping that you'll keep this experience in your heart for the rest of your live and that perhaps you return there one day to continue what 's growing up there in Zimbabwe. Praying that Chido can carry on her dream for still many,many years !