The heart of Africa

Kenia, Ndii

Heel vroeg vertrek uit Diani. Door ontwakend Ukunda en urbanistische nachtmerrie Likoni naar de ferry over het Likoni Channel, doorheen grootstad Mombasa met zijn drukte, zijn rokende vuilnisbelt, zijn armenwijken, maar ook zijn enorme infrastructuurwerken: ringweg, nieuwe haven, nieuwe spoorlijn naar Nairobi, autostrade tussen Zuid-Afrika en Ethiopië (!) - Chinees natuurlijk. Zo bereiken we de autoweg naar Nairobi (en Uganda). We verlaten Coast Region; het landschap wordt wijdser, vlak golvend en minder dicht begroeid. Weldra savanne.

Een uurtje van Mombasa rijden we het natuurpark Tsavo East binnen voor de start van drie dagen safari. Twee game drives van een tweetal uren, brengen ons doorheen de prachtig gevarieerde en onmetelijke savannevlakte in honderden tinten grijs-wit-geel-groen. Grasvlakten met meer of minder struiken en eenzame bomen, afgezoomd door een scherm van heuvels in de verte. Het Afrikagevoel ten top.
Het wondere aan Tsavo East is bovendien het feit dat nagenoeg op elk moment een veelheid aan dieren te zien is. Olifanten en buffels bij honderden, zebra’s in tientallen, een enkele leeuwin, een half bovengekomen nijlpaard. Daarnaast tientallen grotere en kleinere graseters en roofdieren, en heel wat kleurrijke vogels.
Tegen de avond verschijnt een kudde van enkele honderden buffels aan de voet van de lodge waar we de nacht doorbrengen...

Prachtig! Dank U !

Th 2018-08-21 21:05:09

We reizen met jullie mee! Dank voor de reisverslagen.

Damien Dewitte 2018-08-21 21:48:28

We kijken er dagelijks naar uit om jullie reisverslagen te mogen lezen! Super!