Jambo again!

België, Brugge

Eerste verslag van de nieuwe blog! Dat betekent dat onze inleefreis naar Kenia nu echt wel op punt staat: vliegtuigen zijn geboekt, afspraken gemaakt, voorschotten betaald, plannen gesmeed.

Voor de tweede keer gaat het dus richting Kenia - en voor zowat de twintigste keer richting Afrika.

Opnieuw gaat de Abdijschool in zee met de ervaren en gedreven mensen van Sunshine4Kids (Pascale en Philippe als bezielers van deze organisatie, en Dolly als anker ter plaatse). We zijn heel dankbaar opnieuw onder hun vleugels te mogen vertrekken naar Kwale County (Coast Region). De reis leidt ons dit jaar en voor de tweede keer richting Rose Mwakwere School. Na lang speuren vonden we op Google Earth de exacte locatie: 4°24'6.51"Z 39°17'57.62"O.

Voor 2019 hebben de drie partners (Sunshine, Azeb en Rose Mw) ambitieuze plannen. De bedoeling is niet enkel opnieuw samen te leven met de Keniaanse leerlingen en een aantal werken ter plaatse uit te voeren, maar tevens om mee te werken aan de realisatie van kook- en eetgelegenheid. Hiervoor zijn de plannen reeds heel concreet en wordt gewerkt aan de financiering van dit omvangrijk project. Omvangrijk, maar hoogst noodzakelijk, gezien de bijzonder rudimentaire staat van de kookplek op dit ogenblik - de deelnemers van Kenia 2018 kunnen vast kleurrijke beschrijvingen en anekdotes uit de 'keuken' aanhalen... We zijn alvast heel dankbaar voor de vele mensen die deze realisatie steunen, hetzij door hun komst naar de barbecue, hetzij door een aantal giften en door sponsoring. Bijkomende financiering is ook nog steeds welkom!

Ondertussen werd een enthousiaste groep leerlingen geselecteerd uit de huidige vierdejaars. Op de barbecue staken ze alvast de handen uit de mouwen! Vorige week kregen zij ook een info- en vormingsavond op het internaat waar o.a. ook gepeild werd naar hun verwachtingen en naar de talenten die ze elk kunnen inzetten om er een geslaagde inleefreis van te maken. Het was een heel zinvolle en aangename avond!

Stilaan komt het einde van het schooljaar in zicht. Nog even doorbijten en focussen tijdens de examens, dan goed ontspannen in de maand juli, en voor we het weten zien we elkaar 'met pak en zak' in Zaventem.

Tot binnenkort!

goede reis en een vaste pioniersgeest en open geest gewenst

alex kinnet 2019-07-29 15:09:07

Ongelooflijk wat mensen met het hart op de juiste plaats kunnen realiseren!! Veel geluk met deze reis!