School's out (almost)

Kenia, Godoma

Ons verblijf op Rose Mwakwere loopt naar zijn einde.

Gisteren (en ook vandaag) werd de ochtend besteed aan de gebruikelijke taken. De groentetuin werd verder onderhouden en de in de afgelopen week meer dan 1000 nieuw geplante (minuscule) boompjes en bloemen bewaterd. Daarnaast werd het logo van de school herschilderd en werden de nieuwe boeken gekaft. Onnodig te zeggen waaraan het kookteam heeft gewerkt...

Gisterenmiddag ging het naar Kibuyuni Village. Een piepklein dorpje met veel typische lemen huisjes en bijzonder vriendelijke mensen. We trokken naar het (goede) voetbalterrein voor wat sport. De jongens namen het op tegen een dorpsteam; bij de meisjes was er de Rose Mwakwere derby België-Kenia. De jongens verloren met 2-3; de Belgische meisjes wonnen met 6-3. Onder de late namiddagzon kwamen we naar school terug, waar we de rest van de 70kg (!) frietjes opaten.

De avond eindigde nog met het vieren van de verjaardag van Moses, de twintigjarige zoon van de principal, volgens het gekende vrolijke recept. De meeste leerlingen waren zo moe dat ze nog voor het einde van de elektriciteit (21u30) vroegen om te gaan slapen.

Deze namiddag tenslotte (vrijdag) werd een volleytornooi gehouden tussen vijf gemengde teams. De Elephants wonnen het tornooi glansrijk.

En nog even de antwoorden van eergisteren:
  • Bogotá
  • vrouwelijk
  • palm
  • Kenyatta & Leopold I
  • Asante sana

Prachtig werk geleverd, gasten!

Pascale, Sunshine4kids 2018-08-18 07:53:51

Nogmaals van harte dank aan onze reporter ter plaatse! Dankzij de mooie dag verslagen en de foto's, kunnen we ons een beetje met jullie allen inleven! Van harte dank aan de reporter die hier dagelijks tijd voor neemt! De zusjes van Emma kijken er elke avond naar uit! We bekijken en herbekijken de foto's en zoomen in op elk detail. Super leuk! Vele groetjes van het thuisfront aan jullie allen! Alexandra, Nicolas, Louise & Charline

Alexandra Geûens 2018-08-18 11:01:03

Wat een fantastische ervaring voor onze kinderen. Ze zullen op veel vlakken, vooral op menselijk en cultureel vlak, veel bijgeleerd hebben. Hopelijk genieten de begeleiders (belgische en kenyaanse) er evenveel van. Groetjes aan allen en verder nog veel plezier, leuke ontmoetingen en een super groepssfeer toegewenst!

Sophie Dewitte (mama van Pauline) 2018-08-18 13:25:48

"Asante sana" voor de dagelijkse reisverslagen !

Kathleen Chapman 2018-08-18 15:52:20

Gewoonweg fantastisch, ongewoon en zo verrijkend!! Dikke pluim voor de jongeren die zich met veel enthousiasme inzetten!!! Grote waardering voor de begeleiders, jullie geven de jongeren de kans om deze verrijkende weken mee te maken. Reeds meerdere malen gehoord dat de leerlingen vriendelijk, voornaam en heel beleefd zijn. Respect en een kleurrijke pluimentooi!!!