A pancake a day...

Zimbabwe, Christon Bank

De dag startte met een ontbijt van verse avocado’s uit de boom in Chido’s tuin (sommigen aten toch liever cornflakes). Daarna gingen we weer aan het werk. De teams geraken stilaan goed op elkaar afgestemd. Er wordt veel gewerkt, gelachen en gezongen (o.a. ‘oude’ muziek uit 2008). Het grote veld is eindelijk zaaiklaar en Chido heeft deze avond de te zaaien gewassen gekozen (nogmaals bedankt voor het geschonken zaaigoed!). Ook een nieuwe waterleiding is klaar: deze middag werd de sleuf gedicht. Op het einde van de middag werden we getrakteerd op Belgo-Zimbabwaanse pannenkoeken (dank aan het pannenkoekenteam!).

Deze week wordt er elke ochtend door enkele leerlingen en twee begeleiders lesgegeven in de ‘Rehoboth Spring Junior School’, een lagere school op een halfuurtje stappen. Het is voor iedereen een leuke en leerrijke ervaring om elkaars onderwijs te leren kennen. Het gaskacheltje en de wollen truien herinneren er ons aan dat het voor de Zimbabwanen winter is. Wij hebben ons winteruniform niet bij en houden het op short en T-shirt.

Gisterenavond hebben we de leerlingen de blog en jullie reacties laten lezen. Dit zorgde voor veel animo. Deze avond geven we ze de kans om zelf even te reageren…

Er is hier veel zonnenschijn,
En dat is heel erg fijn.
We hebben pannenkoeken gegeten,
Dat gaan we nooit meer vergeten.
Werken, dat doen we veel,
En we eten graag kaneel.
Mama, wees maar niet ongerust,
We hebben ook al veel gerust.
Vele groetjes van Louis,
En ook natuurlijk van Julie Nadjmi.
Xxxxxxxxxxxx

Gelieve geen gênante maar toch goed bedoelde reacties meer te plaatsen op deze blog 😉
Bedankt!
Voor de rest is alles hier top en gezellig
Groetjes aan tine en aan mister M
Xxx Thibault en Rafa

We zullen onze huizen moeten uitbreiden want we hebben er een nieuwe familie bij van 35 leden. 😉 We missen jullie zeker maar hier amuseren we ons super goed!!!
Greetz from Zimbabwe, <3
Emilie² (Neyt en De Stoop)

Liefste ouders,
Ondanks het feit dat het werk wel zwaar is , zit de sfeer goed. We vervelen ons zeker niet!!! Doe vele groetjes thuis en maak lekker eten klaar tegen onze thuiskomst. Van je liefste kapoenen Amaury, Lennert en August.
xxx

Hallo iedereen,
Korte samenvatting van de vele dingen dat we hier al gedaan hebben:
Veel te veel dus: Geen nieuws is goed nieuws.
Mathis en Alexandre

Liefste mama en papa,
Alles goed hier! Al onze verborgen talenten komen naar boven; in de tuin werken, les geven, afwassen… . Na enkele zware werkdagen kijken we al uit naar de leuke activiteiten die op het programma staan. Tussen al het werken en genieten door denken we toch (af en toe) aan jullie.
Veel liefs,
Jolien

We doen ook de groeten van allen die niet wensen te reageren 😊
Bieke, Arne, Kevin en Michiel

Hallo Kevin en Line, Jullie hebben het daar zo te zien nog zo slecht niet. In ieder geval maakt Kevin grote porties (rijst?). Veel groetjes op onze Vlaamse feestdag met eindelijk de lang verwachtte regen! Dikke kus X

magda 2017-07-11 21:20:56

Veel plezier daar!! Ik lees elke dag de blog haha ziet er echt super leuk uit, ENJOYYY 💛 Xxxxxx

Anneleen van Dijck 2017-07-11 21:21:14

Blij jullie te horen! Papa en ik zijn hier al volop bezig een grotere tuin aan het aanleggen tegen jullie thuiskomst... Geniet er maar van! Dikke kus, mama

mama Emilie Neyt 2017-07-11 21:29:45

Nogmaals dank aan alle begeleiders en organisators die deze mooie reis mogelijk maken! Wij zien op de foto's alleen maar blije gezichten! Ook bij de plaatselijke bevolking blije gezichten... Elke avond een plezier om jullie blog te lezen. Wij kijken al uit naar morgenavond...

Christophe en Véronique Neyt 2017-07-11 21:46:44

Dag Lennert en vrienden/vriendinnen, We weten dat Lennert ook af en toe van een gênant berichtje houdt. Bij deze : lieve groeten van je zusje aan haar grote broer en vrienden en vriendinnen. De kussen en knuffels zullen we thuis geven 😉. Keep up the good work!

Frederik en Mélina , papa en zus van Lennert 2017-07-11 21:48:05

Dag allemaal, het ziet er daar echt wel heel tof uit. Lijkt wel een coöperatieve zoals jullie goed kunnen samenwerken. Heel veel plezier daar, geniet ervan 😘

Ingrid, mama van Tiele 2017-07-11 22:22:22

@Tiele : met de tuin hier alles ok, gelukkig eens wat regen 👍. Vergeet niet (veel) te 🎥. Geniet er daar maar van met volle teugen en ga er ook culinair maar eens tegenaan als je mag 😉, zwier ze maar in de lucht die pannenkoeken 👏👏👏 💋💋💋

Ingrid, mama van Tiele 2017-07-11 22:58:32

Super leuk al die blogs. Wij hebben maar een vraag@ Margot kam je je haar? Echt gênant hè. Dikke kus ook van Lucie en papa

Nathalie mama Margot 2017-07-11 23:38:12

@Jolien : blij je te horen zus. Na de tuinman mag ook de huishoudhulp naar een andere baan uitkijken dus. We zien dat jullie goed bezig zijn, geniet en beleef ten volle deze bijzondere inleefreis. We kijken elke avond nieuwsgierig uit naar nieuws op de reisblog. Met ons alles ok, veel liefs : Mams; papa, broer en zus. XXXX

ouders van Jolien 2017-07-12 10:25:16

Beste Marc, beste leerlingen en begeleiders, Met grote belangstelling volg ik jullie reis naar Zimbabwe via de blog, de foto’s en de commentaren van jullie “in gedachten meereisende” ouders. Ik ben zeer onder de indruk hoe jullie de reis geplant hebben, hoeveel lef en betrokkenheid voor Chido’s project jullie tonen en wat jullie allemaal beleven. Als nieuwe voorzitter wil ik namens de Rotaryclub Keerbergen Marc, alle leerlingen en begeleiders danken voor jullie durf en inzet om zo’n bijzonder avontuur aan te gaan en Chido en de Future Of Hope op deze speciale, zeer concrete manier te steunen. Genieten jullie de resterende dagen in Zimbabwe en nemen jullie vooral inspiratie en herinneringen mee naar huis. Het zou zeer mooi zijn als jullie ons persoonlijk over jullie ervaringen zouden vertellen als jullie terug in België zijn. Met de beste groeten aan jullie en natuurlijk aan Chido, Michael Wübbenhorst Voorzitter Rc Keerbergen 2017/18