Sunshine for us

Kenia, Galu

Einde van deze eerste werkweek. Nu de zonneschijn in alle hevigheid is teruggekeerd, kunnen we onze was doen en nog een kleine halve dag werken volgens de gekende takenlijst, in afwachting van ons vertrek naar de kust. Dolly en Siebe, vrijwilliger van Sunshine4kids, hebben ons vervoegd en sluiten zich spontaan bij ons aan. Ook de werken aan de keuken schieten goed op, al is het afstemmen van de Keniaanse arbeiders - met hun expertise en misschien wat argwaan - en de Belgen - met hun eigen visie maar ook hun onervarenheid - niet zo vanzelfsprekend. De integratie van de Belgische en Keniaanse leerlingen gaat dan weer bijzonder goed.
Gezien de zware regen die er geweest is, en we geen risico’s willen nemen met de toestand van de wegen, veranderen we het programma gedeeltelijk en rijden we na de middag zonder omwegen en langs de betrouwbaarste route naar Diani Beach, waar we tot maandagochtend in Backpackers zullen verblijven.
Zonder noemenswaardige problemen komen we op het einde van de namiddag bij de kust aan. Net op tijd om nog vóór hoog tij te kunnen zwemmen. Alle duivels ontbinden zich voor een algemene duik in de blauwe golven.
Tenslotte relaxen in de rustige jeugdherberg en dan elk naar zijn eigen slaapzaal. Hopelijk komt er vannacht geen velvet monkey op bezoek...

Dank je voor de mooie verslagen, we zijn blij jullie te lezen en jullie avontuur op afstand mee te beleven. Het klinkt als een heel erg unieke ervaring! Veel groeten aan de ganse groep en een dikke kus aan Hélène.

Sophie 2019-08-03 19:28:42

Mooi vooruitzicht en meer dan verdiend! Wij genieten mee en zijn heel blij met al het nieuws en de foto's

mammie Rita 2019-08-03 20:47:08

Fijn om dagelijks jullie reisverslag te lezen en te genieten van de foto's! Geniet ervan en veel moed en enthousiasme toegewenst voor volgende week!