Quiz in Kwale

Kenia, Godoma

Woensdag. Na het gebruikelijke ontbijt en de regenvlagen, nemen de leerlingen de taken terug op. Het gevecht met het zwerfvuil gaat verder, en ook de vensters van de administratie en de slaapzalen worden onder handen genomen.

De namiddag wordt ingevuld met een quiz met gemengd Belgisch-Keniaanse teams. In vijf thematische ronden worden de theoretische kennis getest en praktische proeven afgelegd. De vragen zijn zo opgesteld dat de teams moeten samenwerken om tot resultaat te komen.

Even een test voor onze lezers:
  • hoofdstad van Colombia
  • geslacht van de muggen die bijten
  • de boom die we allemaal in onze hand dragen
  • eerste president van Kenia en eerste Belgische koning
  • hoe zeg je “Heel erg bedankt” in het Swahili?
(Antwoorden morgen)

De praktische proeven behelzen oa een koers met de gekende waterbidons en een menselijke piramide. Hilariteit verzekerd!

De zon gaat onder wanneer de quiz afgelopen is. Een heel leuke activiteit die veel animo heeft teweeg gebracht, om deze hoogdag mee af te sluiten.

Een grote dankjewel aan de verslaggevers! Het is leuk om op die manier te mogen meeleven met heel de groep.

Chantal Van Poucke 2018-08-15 23:05:24

Jullie hebben niet alleen heel hard gewerkt om de school op te frissen! De leerlingen van Rose M. hebben voor het eerst van hun leven gevarieerde activiteiten meegemaakt, zoals die quiz. Hun eerste quiz ooit denk ik. Ze zullen nog heel lang praten over jullie aanwezigheid en inzet!

Pascale, Sunshine4kids 2018-08-16 11:02:11

In een woord, fantastisch!

Sophie Dewitte (mama van Pauline) 2018-08-16 14:34:26

Een hele boel leuke en verrijkende uitwisselingen voor beide groepen !