Working nine to five

Zimbabwe, Christon Bank

Na enkele dagen sightseeing is het weer tijd voor arbeid. Chido en uncle Marc (jarenlange steun en toeverlaat van Chido die onze reis georganiseerd heeft) hebben enorm veel tijd gestoken in de organisatie van onze uitstappen en nu is het aan ons om nog eens alles te geven. In de tijd dat we weggeweest zijn, zijn het onkruid en de kippenren duidelijk gegroeid.

Na het ontbijt met wentelteefjes (dank aan de vroege vogels!) trekken we opnieuw het veld in: het onkruid wieden, de mesthoop (alweer) verplaatsen, een grasveld maaien en het steenafval wegvoeren. Ondertussen wordt het skelet van de kippenren verder opgebouwd. De leerlingen raken stilaan vermoeid, maar blijven hun best doen om het werk naar behoren uit te voeren.

Vandaag nog twee andere culinaire verrassingen: ‘s middags Miso-soep (dank aan de Aziatische kok!) en ’s avonds frietjes van Fitti. Straks gaan we met de ganse groep nog eens de blog en jullie reacties van de voorbije week bekijken.

Heel leuk om jullie reis te volgen. Wat een mooi project! Proficiat aan leerlingen en begeleiders.

Benny Declerck 2017-07-22 19:13:26

Hello Louis! Enjoy your last few days there! I'm sure it was wonderful. Kisses, Cécile and also from papa and mama xxx

Cécile Aumann 2017-07-22 19:29:45

Zusie, blij om nog eens je lachend gezichtje te zien! Ik verlang al naar je thuiskomst. Wat een onvergetelijke reis... Geniet er nog van! Groeten aan je nieuwe familie! Kus, mama en papa Neyt

Mama Emilie Neyt 2017-07-22 19:50:00

Inderdaad, dit verslag hebben wij steeds met heel veel enthousiasme gelezen! Top voor de organisatie, maar evenveel top voor onze jeugd, die hier toch een zeer mooie levenservaring mee heeft kunnen opdoen!!! Wij hopen dat dit voor hen onvergetelijk mag zijn!!! We verlangen nu wel naar jullie terugkomst!!! Je zus in Cambodja heeft ook een onvergetelijke reis gehad en is nu op terugreis!!! See you woensdag!!!! 😘

Stefanie & Stefanie Ottevaere - mama & papa Thibault 2017-07-22 20:11:03

Keep up the good work!

Baldwin & Sheila Stuer, ouders van Hanlin 2017-07-22 20:22:22

Eerst en vooral een dikke Merci aan alle begeleiders, Chido en uncle Marc voor deze fantastische ervaring voor onze kids. @ Margot Onze trip zit er bijna op. We hebben je gemist. Zonder jou op reis is wel wennen. Geniet nog van de rest van je avontuur. Dikke kus mama en co

de haantjes 2017-07-22 20:26:05

Geniet van jullie prachtige laatste dagen in Zimbabwe. We zijn reuze benieuwd naar de verhalen van jullie grote avontuur. Nog eens een dikke mercie aan de organisatie/begeleiding. Dikke zoen aan jullie allen 💋

Ingrid, mama van Tiele 2017-07-22 21:34:14

In één woord: Dank U wel! Dank U aan alle begeleiders,Chido en Marc die onze Zoon Mathis zo'n prachtige kans gegeven hebben ! Woorden schieten tekort: Dank U wel voor de dagelijkse mooie verhalen en prachtige foto's die wij iedere dag hebben mogen ervaren vanuit Belgium!@Mathis:Geniet nog volop van dit unieke avontuur en hopelijk zal deze tijd voor jou een onvergetelijke en leerrijke ervaring zijn! Wij kijken uit naar de vele enthousiaste verhalen !Nog een laatste 'alles geven' aan Chido en haar familie/vrienden. Geef het beste van jezelf Mathis.Dikke kus mama en co. Ook van jouw zusjelief en mamie en Opa uit Italie. Ook zij volgen dit mooie prachtige avontuur!

Yves&Eve Vanholder,ouders van Mathis 2017-07-22 22:05:52

Steeds opnieuw word ik diep geraakt door dit mooie verhaal!. Zoveel inzet, doorzettingsvermogen, kameraadschap, vertrouwen, solidariteit, hartelijkheid. Mijn diepe bewondering voor iedereen en een warme " dank u ". Zonder " Future of hope " , de school en de begeleiders hadden onze kleindochter Line en alle andere jongeren deze unieke kansen niet gekregen. Bijzondere dank aan de verslaggever!!! Warme groet van mammie en opa voor onze schoonzoon Kévin en onze kleindochter Line Mouton.

Rita Maelfait 2017-07-22 23:08:12

Ik ben ook zo dankbaar voor de verslagen op Pindat! Ik zocht natuurlijk altijd eerst naar foto's waarop ik mijn liefste schat herkende ( die vlechtjes zijn zo schattig Julieke!) Ik was zo blij om op de gezichtjes het enthousiasme af te lezen. Daarom wil ik vandaag nogmaals de begeleiders bedanken om de kinderen tot op het laatste te motiveren en dat vooral op moeilijke momenten zoals motorpech enzo... maar ja jullie hebben samen al ergere zaken, zoals recent de examenperiode overleefd he!😉 Ik ga nu Kian in Zaventem ophalen en ben benieuwd naar de verhalen over Cambodja maar tegen woensdag is het hier weer rustig thuis en gaat alle aandacht naar mijn toeristje uit Zimbabwe! Geniet van de laatste dagen en lieve groet aan de gastvrouw waar ik enorme waardering voor heb!!

Katherine ( mama Julie Nadjmi) 2017-07-23 06:35:47

Wat heerlijk om altijd op de hoogte te zijn geweest van jullie avonturen. Wat een prachtige reis en ongelooflijke ervaring hebben onze kinderen kunnen opdoen. Bedankt aan de gastvrouw en alle begeleiders voor alles. We zijn zo benieuwd naar hun verhalen en verlangen ze terug te zien, het begint lang te worden... Het is aftellen nu. Geniet allemaal nog van jullie laatste dagen daar in het mooie Zimbabwe. Groetjes aan allemaal en bravo aan de kids want ik vind het ongelooflijk wat ze allemaal gedaan hebben. liefs, Ann-Sophie