Rhinos & flamingos

Kenia, Nakuru

Nog steeds verschijnen de leerlingen gedisciplineerd om 6.30 en bij 9° (!) aan het ontbijt. We nemen het met zicht op Naivasha Lake en - om de clichés vol te maken - onder het licht van de volle maan en in het zicht van de Goliath reigers.
Daarna gaat het over een prachtige parklane met bloemenserres en langs Lake Elmenteita naar Lake Nakuru.
Lake Nakuru is een groot en langgerekt zoutmeer, omgeven door weelderige bossen en grasvlaktes. Aan de rand staan dode bomen in het water waarop natuurlijk heel wat watervogels te zien zijn: aalscholvers, allerlei reigers, darters. De kleine rimpelingen schitteren blauw wanneer de zon doorbreekt.
Aan de zuidelijke punt stappen we even uit om te genieten van de duizenden flamingo’s waarvoor het meer zo bekend is.
Maar er is meer: even verder zien we zowel witte als zwarte neushoorns! Verder ook cliff baboons en franjeapen, en de gebruikelijke kuddes buffels, impala’s, elanden en zebra’s.
Op de grasvlakte op weg naar de Makalia Falls zien we een kleine kudde Rothschild giraffen (met “witte kousen”) en op de terugweg vijf leeuwen uitkijkend vanop een heuveltje.
Lunch met uitzicht op het meer. Daarna afscheid nemen van het glinsterende roze “eiland” aan flamingo’s voor we het park denken te verlaten. Autopech beslist er anders over, hetgeen de vogelaar toelaat in alle rust van de opduikende vogels te genieten: een specht, een bonte ijsvogel, een havikarend,... Het houdt niet op.
Terug naar de lodge. De meeste leerlingen rusten de tocht van anderhalf uur. Sommigen raken stilaan echt vermoeid. Het is dan ook al een lange, volle reis geweest, maar op de klassieke reisziektes na, heeft iedereen stand gehouden.
Bij het vallen van de avond schenkt het team zich de eerste apéro van de reis in. We klinken op een goed afsluiten.
Supper time, en ook nog even tijd voor gezamenlijke gelukwensen aan Arnaud, die vandaag 16 werd. Happy birthday tussen rhinos en flamingo’s!

Een dagelijks boeiend verslag zodat we deze reis ook wat kunnen meebeleven en een onvergetelijke verjaardag voor Arnaud ! 🇰🇪Bedankt! 👍🏼😊