Chicken Run

Zimbabwe, Christon Bank

Vandaag zijn we zondag. Dat betekent rustdag. We hebben een tocht gemaakt om de omgeving wat beter te leren kennen. Zo kwamen we onder andere terecht op een bergtop (Split Rock) met een prachtig uitzicht over de hele streek. Daarna zijn de meisjes naar een villa van een vriendin van Chido geweest om te zwemmen. De sfeer zat er meteen goed in door de dochters van Chido met hun Afrikaanse moves. Ondertussen waren de jongens teruggekeerd naar het domein om de kippen te slachten. Het ging er zeer bloederig aan toe, maar hier hebben ze geen medelijden. Vervolgens hebben ze de kippen gepluimd en de organen verwijderd. Terwijl de meisjes van het leven genoten, maakten de jongens het eten klaar. De barbecue aanzetten, de kip klaarmaken en de groentjes snijden was hun taak.

Ongelooflijk wat jullie allemaal mogen beleven en mee maken!! Als dat niet grensverleggend is! Een pluim voor iedereen groetjes en een grota " Dan u " aan jullie gastvrouw en de jongeren in Christon Bank. mammie vanhoorelbeke

Rita Maelfait 2017-07-09 20:23:17

Helemaal geweldig - alweer een prachtige ervaring 😊. Dank om dit zo levendig te maken voor ons door de leuke en gevatte verslagen! Veel dank ook aan de begeleiders die dit allemaal mogelijk maken. Wij genieten mee met dit avontuur. Groetjes aan iedereen en dikke kus voor Louis.

Desiree, moeder van Louis 2017-07-10 08:49:04

Hey Louis - see they're keeping you busy there and looks like you're in your element. Am sure you had no problems with the chickens but rather you than me! 😄 Did they taste good?! Wonderful experience you all must be having! Makes me want to go right back to the field again very soon! Great work you are all contributing to Chido and her team! Veel plezier nog!! xx T. Mone

Simone, tante van Louis 2017-07-10 18:40:10

De meisjes mogen genieten op zondag , terwijl de mannen het eten "klaarmaken", lijkt me super, hoe graag we het ook wel opnemen voor de emancipatie. Lijkt me zo inspirerend, breedbeeldcamera zicht, verfrissend om even een volledig andere kultuur, gewoontes , doen en laten te ontdekken. Geniet, werk hard, sla voor altijd op op je harde schijf -tante Hilde aan Jolien Logghe