More wildlife wonder

Kenia, Tsavo West National Park

Tsavo East in het licht van de opgaande zon. Met enkel een kop koffie gaan we op stap. Jager en prooi komen te voorschijn. Een jakhals loopt door de savanne. Al snel zien we een luipaard voor ons de weg oversluipen. De dag is goed begonnen. Stilaan leren we de verschillende types antilopen (een vijftal) kennen. Zebra’s grazen en giraffen eten een blaadje. Een mannetjesleeuw wordt wakker. Een leeuwenfamilie houdt een kudde buffels in de gaten. Arend en gier houden zich klaar in een boom. Going in for the kill.

Na het ontbijt werpen we een laatste blik op de uitgestrekte Ndara Plains van Tsavo East en verlaten we het park via het stadje Voi (150 kerken! maar minstens even veel autogarages). We nemen de vernieuwde weg die naar het westen in de richting van de Tanzaniaanse grens en de Kilimanjaro voert, tussen de Taita en de Sangala Hills door. Na nóg eens een lekke band - we zijn zo’n beetje de tel kwijt - komen we voor het middagmaal in het Taita Hills Wildlife Sanctuary aan, een deel van Tsavo West dat nog aan een oorspronkelijke stam toebehoort. Een plaats ook met heel wat herinneringen aan de veldslagen van de koloniale machten in WO I. Onze lodge is gebouwd aan een drinkplaats, zodat we bij aankomst meteen heel wat wild en vogels aantreffen, waaronder een nieuwsgierige maraboe.

In de namiddag game drive door dit Sanctuary natuurpark. Een licht golvend plateau aan de voet van de blauwe Taita Hills met weinig begroeiing en vooral hoog gras. Toch merken we tientallen kuddes zebra’s en hartenbeesten op. Iets later een mooie dravende kudde wildebeesten. Ook voor de vogelaar is dit een paradijs, met tientallen opvallende vogels waarvan de gids ons de namen leert, hornbill, eagle owl, kori bustard enz enz.
Onder het zachte avondlicht en in de kille wind komt ons een kudde olifanten tegemoet gestapt. Mooier kan het niet meer worden.

Opnieuw prachtig verslag & dankjewel voor de dagelijkse update !

Familie Haesaert 2018-08-22 21:49:38

Ongelooflijke mooie fotos. Moest een pracht van een dag zijn. Ik droom verder met jullie mee. Wish I would be there as well....Vele groetjes aan jullie allen.

Alexandra, mama van Emma 2018-08-22 22:03:20

Wat een ongelofelijk prachtige reis! Wat wilde ik daar graag bij zijn. Geniet er ten volle van! Lieve groeten. Isabelle