Statue Island 🗽

Verenigde Staten, New York

Vanmorgen heeft Rich tickets geboekt voor de ferry ⛴️ die naar Statue Island en naar Ellis Island gaan.
Het is vandaag heerlijk weer 🌞niet te warm. Alleen in de winkels, hotels, metro staat de airco heel erg koud 💦zodat we toch telkens een jasje moeten meenemen.
We zijn met de metro 🚇 naar lower Manhattan gegaan. Het business district. Een heel ander deel van New York. Het is er minder druk qua aantal mensen, met brede lanen en auto's in banen naast elkaar 🚙🚗🚓🛻🚕 ipv. achter elkaar zoals hier bij Times Square.

Vanaf de ferry had je een heel mooi uitzicht over Manhattan en het vrijheidsbeeld 🗽
Het eerst eiland dat we aandeden was Statue Island. Rich en ik hebben het vrijheidsbeeld al eerder bezocht in 1990. Het beeld is heel imposant. Geschonken door Frankrijk gemaakt door Frederic Bartholdi in 1886.
Op het eiland had je een heel mooi museum over het vrijheidsbeeld.

Het tweede eiland dat we aandeden was Ellis Island. Het eiland waar tussen 1892 en 1954 bijna 12 miljoen emigranten 🧝🧕🧑‍✈️🥷👳aankwamen. We hebben daar het aankomst gebouw bezocht. Daar werden de mensen geregistreerd en onderzocht op ziektes.

Weer aangekomen op het vasteland zijn we naar Ground Zero gegaan waar de Twin Towers 🏙️hebben gestaan. Wij zijn destijds met 2 liften naar boven gegaan om van het uitzicht te genieten.
Nu staan er 2 indrukwekkende monumenten. Tot onze verbazing was er in de buurt een Westfield shopping mall. Daar zijn we doorheen gewandeld omdat we daar de metro genomen hadden.

In het hotel aangekomen hebben we ons weer een beetje opgefrist en zijn we naar de Urban Hawker gegaan. Een foodcourt 🍜🍣🧆 met Aziatische eten. Het eten is er heerlijk voor een redelijke prijs. Dat had Vince uitgezocht maar we hadden er, met hem geen tijd voor gehad om nog samen te eten.

Later op de avond is Vince op onze hotelkamer langs gekomen om ons voor de laatste keer te groeten en nog een slice 🍕 te eten. Dat was een aangename verrassing💕
Hij was naar de Micheal Jackson musical gegaan. Dat was een onderdeel van de introductie week.
Hij vertelde dat de musical geweldig was. Net of je naar een concert van MJ zit te kijken.
We hoeven ons niet druk te maken om hem. Hij heeft het heel erg naar zijn zin. Hij geniet van de vrijheid en kijkt uit naar de dag dat zijn lessen echt gaan beginnen.

Met een gerust hart en vol vertrouwen en trots vliegen ✈️ we morgen weer naar Nederland.

So wonderful to see what you have been doing. Thank you for letting me join. 😊