5 Dagen voor vertrek

Cyprus, Limassol

Ference is vanmorgen zijn laatste duik bij Aloha Divers gaan maken. Christoffer ging met hem mee. Chris heeft gesnorkelt rond de boot en kon Ference zien duiken. Ze zijn naar een plek gegaan waar 2 wrakken liggen op 18 en een op 23 meter diep. Deze wrakken zijn er neergelegd speciaal voor het duiken. Ik kwam een duikinstructeur tegen die ook gewoond heeft in Schotland. Hij vertelde dat de jaargetijden er heel mooi waren vooral de zomer. Deze was op woensdag.....Haha.
Ference houdt echt van het duiken. Vol enthousiasme vertelde hij dat hij een soort schelpen (waar stekels uitstaken) had gezien die groeiden aan het touw waarlangs je naar beneden moet dat je naar het wrak brengt. Daardoor konden ze het touw niet gebruiken. Hij heeft vanmorgen 2 duiken gemaakt. Voorlopig de laatste keer. Steve de eigenaar van Aloha Divers vertelde dat je in Schotland ook kan duiken. Er zijn een paar goeie plekken waar Duitse boten liggen.
In de middag moest ik werken. Mijn laatste dag. De hele week heb ik een Engelse dame ingewerkt. Ik had nog een aarbeitaartje gekocht. Toen ik aankwam zag ik de collega waarmee ik de baan deelde achter de balie zitten. Beetje vreemd. Daarna kwamen de doktoren aangelopen. "Ja" zei Femke "je hoeft vandaag niet te werken". Ze hadden heerlijke caken en koekjes gehaald. De eerste patiënt kwam wat later dus hebben we gezellig zitten kletsen en afscheid genomen. Ik was verwend met allerlei cadeautje van Cyprus en blij verrast met alles.
Tegen de avond hebben we een drankje gedronken in Dasoudi, waar Rich alvast was begonnen met een paar collega's van hem. Daarna zijn we met ons 4tjes bij Wagama gaan eten in de Marina. Wat een heerlijke dag was dit weer. Onze laatste vrijdag op Cyprus.