Aankomst

Verenigd Koninkrijk, Greenock

Vanmorgen grijs en bewolkt zal het even wennen zijn voor ons. Zijn we vertrokken naar ons volgende hotel dat Rich voor ons geboekt heeft in Greenock. Maar niet voor dat we een lekker ontbijt hadden in het hotel.
Ference heeft me heel goed de weg gewezen. Naar het Holiday Inn. Aangekomen hebben we weer al onze koffers naar binnen gebracht. We zaten nog een beetje te lachen. Wat zullen die lui niet denken. Ze zijn met z'n drieën en komen met 4 koffers en 3 grote handbagage aan. Voor maar 2 nachten. Bij Tesco een mooie grote supermarkt hadden we wat lekkers gekocht en daarna zijn we naar de school gereden. Daar hadden we een afspraak met de Head Teacher. De school is heel groot en vrij nieuw met mooi uitzicht op het water. We werden onthaald door 2 studenten die ons naar Mr. Bowman brachten. Een heel aardige man. Maar eigenlijk alle leraren die we gesproken hebben zijn heel erg aardig. We kregen een uitgebreide rondleiding door de school. Ference moet in dit jaar zijn vakken pakket kiezen. Hier heeft hij echt de mogelijkheid om de juiste vakken te kiezen. Hij gaat nu zelfs een after school club doen op woensdag waarbij hij naar een College gaat waar ook andere scholen komen om een les Game Design bij te wonen. Ference heeft zijn examen vakken al uitgekozen. Wat een leuke bijkomstigheid is dat ze hier een warme maaltijd kunnen kiezen. De jongens vonden het heel spannend. De school vinden ze echt super en staan al te trappelen om maandag 31 augustus te beginnen.
We zijn daarna gelijk het uniform gaan kopen in het stadje. We konden het vrijwel in 1 keer vinden. In dezelfde straat zagen we ook de makelaar waar we morgen een afspraak hebben om de sleutel in ontvangst te nemen.
De jongens zijn geslaagd voor hun uniform. Dus we zijn klaar om te beginnen.
Daarna hebben we nog een hapje gegeten en gedronken. Beetje moe maar vol enthousiasme gingen we terug naar het hotel. Tijd om even te relaxen.

Wat geweldig te lezen dat het jullie avontuur goed begint.heel mooie school en Ference dat is gaaf. Je gaat gelijkgestemden bij game design ontmoeten. Jullie zijn een stel knapperds daar. Nou toi toixx

Eus 2015-08-28 00:23:04

Fijn dat het zo voorspoedig gaat en dat de jongens snel naar school willen. Groetjes van ons!