Wandeling door Takayama

Japan, Takayama-shi

Vanmorgen hebben we weer een heerlijk Japans ontbijt gehad. Het was een heel mooi uitgebreid ontbijt.

Na het ontbijt zijn we gaan wandelen. We hebben een aantal mooie tempels bezocht. Zennoij Tempel, Hokkeij Tempel, Sogenji Tempel, Kyushi Tempel.
De tempels lagen haast allemaal bij elkaar aan de rand van het bos. Bij één van de tempels hing een bordje wat we niet hadden verwacht.....
Om de tempels te betreden moet je je schoenen uitdoen. Rich zei, gaan jullie maar hoor. Hij wilde niet telkens zijn schoenen uit-en-aan-doen. Ference zei maar er hangt hier een Samurai zwaard! Waardoor hij toch z'n schoenen uit deed en naar binnen wilde. Natuurlijk was er helemaal geen zwaard. 😅

We zijn hierna weer naar het centrum gelopen. Wat een mooi stadje is Takayama.
We hebben een lokaal huis bezocht van een beroemde familie die Sake maakte.
Daarna hebben we een heel leuk Retro museum bezocht, waar Rich de beste fotocamera van pa heeft terug gevonden, de Olympus Pen.

Na een westerse lunch konden we er weer tegen aan. Hebben nog wat winkeltje bekeken en zijn langzaam terug gelopen naar onze Ryokan.

Na ons even hebben opgefrist zijn we weer aan de heerlijke dinner begonnen.
We hadden dit keer een klein warm potje met groente tahoe en bief, die uit deze streek komt. Verder een echt heerlijke saté, krab, Sashimi, tahoe, gefrituurde garnaal en nog veel meer. Het was echt super goed.

Na het dinner zijn we even naar buiten gegaan om het mooie uitzicht te bewonderen.