Miyajima eiland

Japan, Hatsukaichi

Weer bijtijds opgestaan vandaag en genoten van heerlijk continentaal ontbijt buffet. Maar natuurlijk was er ook een Japans ontbijt.
Vandaag heeft Rich de reis voorbereidt om naar Itsukushima eiland ook wel bekend als Miyajima te gaan. Het eiland is bekend om de prachtige natuur en de tempels.
In het water staat een grote oranje Tori (poort) Het geeft toegang tot de Itsukushima Tempel. Één van de bezienswaardigheden van Japan.

We hebben eerst een trammetje genomen en toen de JR trein. Daarna nog 10 minuten met de ferry. Voor Rich weer thuiskomen op de ferry.
Vanuit de ferry zagen we een oesterfarm liggen en hadden we een heel mooi uitzicht op het eiland.

Eenmaal op het eiland worden we verwelkomt door tamme hertjes 🦌 die los lopen en op zoek zijn naar eten.

Er zijn hele leuke winkel straatjes. We hebben ook nog een bezoekje gebracht aan het Miyajima aquarium. Waar vissen en ander zeeleven te vinden is die rond het eiland leven.

De hele vakantie zijn we eigenlijk opzoek gegaan naar een Udon restaurant. Udon is een dikke bami met soep met Tahu of vlees of tempura. Uiteindelijk hebben we niet meer gezocht en dan kom je het natuurlijk wél tegen. Heerlijk gegeten in een leuk restaurantje.
De jongens hebben hier een ander soort Fanta ontdekt Melon soda. Vince heeft er een klein feestje van gemaakt en had een cream soda. Dat is de Fanta met bolletje vanilla is en kers. 🍨

In de middag thuis gekomen en weer even een douche genomen (want het was weer erg warm geweest) en klaar gemaakt om uit te gaan voor een hapje eten. Paar uurtjes rust genomen.
We hebben net gegeten in een bar- restaurant heel dicht in de buurt van het hotel. Ze draaiden goede muziek en het eten was heerlijk.
Dat was het dan ons laatste dinner in Japan. Na het eten nog één keer langs het monument gelopen om nog even bij stil te staan.
Nu een stuk aangenamer qua temperatuur.
Wat een mooie afsluiting. Morgen klaarmaken om weer huiswaarts te trekken. 👨‍👩‍👧‍👧

Nou dat is een reis geweest om nooit meer te vergeten! Jullie een hele goede terugreis xx

Eus 2017-07-16 20:00:58

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt, om jaloers op te worden! Geniet van jullie laatste uren daar en een hele goede reis terug, kom veilig thuis Dikke kus voor jullie.