🎼 Birdland

Verenigde Staten, New York

We zijn de dag goed begonnen met het kijken van de Grand Prix 🏎️en een ontbijtje van Dunkin 🍩Donuts op de kamer.

We hebben daarna de subway genomen richting Soho, Little Italy en China Town.
Het zijn leuke wijken grenzend aan elkaar. Soho is een high end shopping area met trendy winkeltjes, galleries en hele aparte winkeltjes.
In China Town ⛩️vind je natuurlijk allerlei chinese winkeltjes en supermarkten. We hebben er gelijk wat bamisoep, sambel en bawang goreng gehaald. Want Vince zonder bamisoep 🍜 en bawang goreng dat kan niet.
In Little Italy 🍕 hebben we een hapje gegeten op een terrasje.

Op de terugweg zijn we langs de muziek zaak gegaan om piano 🎹 te kopen die Vince al op het oog had.

In het hotel gekomen hebben we ons een beetje opgefrist.
Vince heeft ons getrakteerd en een tafel gereserveerd bij Birdland. Een Jazz Club waar een big band speelt deze avond. De club is vernoemd naar Charly Parker een icoon in de Jazz. Zijn bijnaam, Bird is hem gegeven omdat hij altijd kip 🐓 at. De voorstelling is opgedragen aan hem om zijn verjaardag te vieren 29 Augustus 1920. Hij is slechts 34 geworden.
Het was een weer een gezellige avond. Wel een laatste avond met Vince. 😪

Morgen gaat Vince zijn avontuur écht beginnen.

Veel indrukken doen jullie op in korte tijd. Ah afscheid Vince nadert nu. Spannend, leuk en moeilijk natuurlijk om afscheid te nemen.