Ouderavond

Verenigd Koninkrijk, Gourock

Vanmorgen is onze wasmachine geleverd. Rich heeft deze op Amazon gekocht en laten bezorgen op ons nieuwe adres. Heel handig. Ik heb hem gelijk in gebruik genomen na een week zonder wasmachine met 2 jonge honden is dit wel nodig.
Het enige plekje waar ons wasrek kan staan is de zolder waar onze slaapkamer is. Maar dat is ok.
Ik ga ons in schrijven voor een huisartsenpost hier heel dichtbij. Dus vanmorgen even langs geweest. Wel leuk om te zien hoe anders het hier weer werkt. Dus als Rich komt kunnen we gelijk langs voor een algehele check.
De jongens zijn vanmiddag zelf komen lopen naar huis. Met de auto 3 min. Lopen duurt 15 min. Het is hier sinds gister aardig mooi weer. Dat betekent hier droog en een zonnetje. Dus heerlijk wandel weer. Trouwens ook een heel mooi stukje lopen. Waarbij ze naar beneden lopen uitkijkend op water waar allemaal bootjes varen en groene bergen op de achtergrond. Foto's komen nog. Moeten nog "geschoten" worden.
Vol enthousiasme kwamen ze weer thuis. Waar we een broodje hebben gegeten. We hebben vanavond een ouderavond gehad. Deze begon stipt om 18:00 en was met verschillende sprekers ook stipt om 19:00 afgelopen. Deze was informatief. Hulp kan geboden worden door de school, studenten, mentor, Easter school. (Dit is extra les gedurende paas vakantie die 2 weken is). Hie de school hun progres volgt. Strategie geboden om je te helpen thuis te studeren. 2 Studenten die uitleggen over hoe je moet studeren. Als laatste een carrière advisor. Deze staat dus tussen de school en het bedrijf leven en is 3 dagen op school voor advies en profiel check.
Daarna heb ik kennis gemaakt met een vriendje van Ference. Deze vroeg of Ference zin heeft om zaterdag een wedstrijd mee te voetballen. Dus zaterdag hebben we afgesproken bij Port of Glasgow. Vandaar uit rij ik achter de andere ouders aan naar Glasgow. Dus ook dit is weer iets waar de jongens naar uit hebben gekeken. Training is op maandag en woensdag.

Ik vind je blog heel erg leuk Jacq, kijk elke ochtend direct hiernaar uit om je verhaaltjes te lezen en leven wij allen hier zo met jullie mee. Ook vind ik het zo ontzettend leuk, dat Ference al goed kontakt heeft met een vriend en alle twee heel enthousiast zijn over hun school. Heel veel liefs en kusjes.

Ma Bos 2015-09-03 07:37:03

School klinkt goed. Gestructureerde aanpak ook richting leerlingen en ouders. Ja natuurlijk ook nog een huisarts vinden. Gaat snel zeg contacten maken ! Nou veel plezier vandaag xx