Universal Studios - Florida

Verenigde Staten, Orlando

Vandaag hebben we Universal studio Florida bezocht. Het park opent om 8 uur en dat was de tijd dat we aankwamen. De eerste attractie die deden was de RIP rocket ride. Dit is 1 van de snelste rollercoasters in Amerika. Omdat we zo vroeg waren konden we zo aan de trip beginnen. Het was echt heel gaaf in een zit houding en dan liggend ga je naar extreme hoogte vanwaar de drop begint. Daarna nog een paar loopings en drops. Dit park, anders dan de andere parken, was Vooral gericht op de filmsets. Je kon er shows bezoeken en door filmsets lopen. Vooral de Harry Potter area was heel leuk. Je kon door een klein steegje lopen dat uitkwam op een Harry Potter dorpje uit de film. Het was vanuit het park niet te zien. Maar als je er eenmaal binnen bent lijkt het alsof je echt in de wereld van Harry Potter bent. Alles is er donker met kleine winkeltjes, straatjes, steegjes waar je souveniers kan kopen maar waar je ook echt de snoepwinkel uit de film hebt en een winkel met toverstafjes. Je kon toverstafjes kopen die interaktief waren in het park. Of pompoensap en toverdrankjes.
Ook de andere attracties waren erg gaaf. Zoals de Mummy rollercoaster waar je voordat je bij de rollercoaster bent al helemaal in de filmset bent. Transfomers en Harry Potter waren 3d rollercoasters. Dit is iets dat we nog nooit ervaren hebben. Het was echt heel erg leuk. We hebben ook een show van de Blues brothers gezien. Ze kwamen aangereden in een politiewagen. Wat een goeie show. We hebben er heerlijk geluncht. In een echte Ierse bar met gitarist. In tegenstelling tot het Disney park waren er geen lange wacht rijen en de attracties toch meer spectaculair.
Al met al was het echt een top dag. We waren om 22.00 thuis. Zijn gelijk gaan slapen want de volgende morgen zouden we naar Kennedy Space center gaan.
Zie filmpje made by Ference.
Kijk 'Orlando Harry Potter' op YouTube - https://youtu.be/RqaC2GlA4vI

In mijn ogen zijn jullie echte helden! Ook al kreeg ik een miljoen ik zou nooit in een rollercoaster durven haha! Groetjes van ons

Eus 2015-07-15 19:37:15

We hebben je film gezien ference gaaf hoor .

Opa 2015-07-16 19:09:33

We krijgen op you tube weergave deze video is niet meer beschikbaar.jammer nog niet kunnen zien.