Wildlife tour met zodiac

Canada, Campbell River

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan. Rich had een tour gereserveerd om met een zodiac wildlife te spotten. De tocht alleen al was heel spannend. We moesten speciale pakken aan die ons warm hielden. De boot ging namelijk met zo'n snelheid. De stroming was op een bepaalde doorgang 25 knopen en dat is heel sterk. Onderweg hadden we een hele groep dolfijnen gezien. Heel leuk te zien hoe prachtig deze beesten zich door het water bewegen. Ze zwommen echt heel dichtbij en waren nieuwsgierig. Jammer dat we geen beren hebben kunnen zien. Maar het is ook maar geluk hebben. Verder was de natuur echt adembenemend mooi. Op de terug weg had onze gids doorgekregen dat er op een bepaalde plek walvissen moesten zijn. Na een tijdje te hebben gedobberd was Vince degene die de walvis had ontdekt. Je zag eerst de fontein aan water van het uitblazen en daarna de staart die boven het water uitkwam. De beesten kunnen 10 minuten onder water blijven.
Echt indrukwekkend was de tour zeer de moeite waard om een keer mee te maken.
Daarna hebben we een stukje gewandeld en een genoten van een lunch.