Mount Fuji

Japan, Hakone-machi

Vandaag ontbeten met een serieus Japans ontbijt. Japans ei, half zacht gekookt. Breek het in klein bakje voeg een zakje soya saus toe en roer met houten lepeltje. Klaar om op te drinken.
Gerookt klein makreeltje. Rijst met gedroogd zeewier velletje pakken om in saus te dopen. Gestoomde groenten. Dan nog een paar ondefinieerbare gerechtjes.

We zijn nu in het treintje op weg naar Mount Fiji. Duurt even dus geeft mij de tijd om weer offline te schrijven aan mijn blog.
Het trein-netwerk in Hakone is gekopieerd van Zwitsers. Om energie en de natuur zo min mogelijk aan te tasten is er een enkel spoor aangelegd. Bij de stations is een dubbelspoor waar de treinen elkaar passeren.
Aangekomen, hebben we de kabeltrein genomen omhoog.
Rich en ik hebben dit 20 jaar geleden geleden gelopen. Is heel erg stijl en dus heel zwaar.

Bij het eindpunt zijn we overgestapt in de kabelbaan. Deze ging tot een andere krater waar je weer moest overstappen. Daarna zagen we 'm, Mount Fuji. Wat een mooie berg. Helaas was het wat bewolkt.
Daarna nog een kabelbaan genomen die naar het meer ging waar we lekker een hapje hebben gegeten.
Nu zijn we weer terug in de Ryokan. We hebben nog even genoten van onze Onsen (Heet-bron-bad).
We gaan zo weer genieten van een dinner in Kimono. Heerlijk.
We hebben weer hotpot gekregen nu met allerlei vis, garnalen en groente in een bouillon aan tafel gekookt.

Het was weer een leuke dag vol mooie herinneringen.

Men zegt dat als je Mount Fuji hebt gezien dat je ooit weer terug naar Japan gaat. 🏔

Klinkt allemaal geweldig !!!!!!!!!!!! leuke foto's !!! kusssssss veel plezier nog <3

Jose 2017-07-09 14:26:19

Lijkt me inderdaad de moeite waard om eens in je leven deze berg te zien. ik herken het van afbeeldingen.