Peace Park

Japan, Shimogyō-ku

Vanmorgen beetje vroeg op gestaan om op tijd de trein van 8:23 te nemen naar Hiroshima. De taxi die we op straat hebben aangehouden bracht ons in 10 min naar het station.

2 Uur later kwamen we aan op het station in Hiroshima aan.
Daar hebben we de taxi naar het hotel genomen.
Het Sunroute hotel had een echte robot in de lobby waar je mee kon praten.
Vanuit het hotel kan je het monument zien liggen. De jongens hebben een aparte kamer die uitkijkt op het Peace Park dat vol mooie monumenten staat.
We hebben onze spullen in het hotel achter gelaten en zijn direct op stap gegaan.

Het monument heeft heel veel indruk op ons gemaakt.
Ongelooflijk was het om nu rond het monument te lopen waar 72 jaar geleden (6 Augustus 1945) om 08:15 een atoombom 140.000 slachtoffers heeft gemaakt en 90% van de stad heeft vernietigd.
We hebben in het museum zeer aangrijpende verhalen gelezen.

We zijn door het Peace Park terug gelopen naar ons hotel om even een pauze te houden en bij te komen van deze emotionele bezienswaardigheid.

We gaan zo weer de stad in opzoek naar leuk restaurantje en om misschien de specialiteit van Hiroshima te eten Okonomiyaki.
Ja hoor inmiddels zijn we weer in het hotel terug en hebben een restaurantje gevonden waar ze de specialiteit op een bakplaat bereiden. Het was heerlijk.
Ei, noedels, prei, taugé, spitskool en daarbij kon je nog dingen toevoegen als bief of garnalen inktvis etc. Alles wordt apart gebakken en daarna zorgvuldig opgestapeld. Hebben natuurlijk wel even moeten zoeken naar het restaurant. Maar Rich geeft natuurlijk niet op.
Het was weer een drukke dag vandaag. Maar wel weer een om niet te vergeten.