Miniatuur museum

Duitsland, Hamburg

Vanmorgen eindelijk weer een keer samen ontbeten. Rich heeft nu eindelijk 2 weken vrij.

We zijn vandaag naar het Miniatuur museum geweest. Het grootste miniatuur museum van de wereld. Het was werkelijk heel groot en uitgebreid. Ze hadden er delen van Amerika, Italië, Zwitserland, Duitsland om er maar een paar te noemen.
Ook kon je een kijkje nemen in de controle kamer van het hele gebeuren. Waar men de treinen op schermen in de gate houdt. Sommige treintjes hebben zelfs kleine cameraatje.
Verder waren er leuke weetjes. Zoals bv. de tv toren van Hamburg. Als ze deze in de juiste schaal zouden maken dan zou het plafond niet hoog genoeg zijn.
Het stadhuis waar ze meer dan 1000 uur aan hebben gewerkt. Ze hebben echt eb & vloed nagebootst.

Voor het museum was een heerlijk terras waar we hebben gegeten.
Daarna zijn we door gelopen naar een de Europa Mall. Het was er ontzettend druk omdat het begon te regenen.

Vandaar uit was het een aardig eindje lopen naar het Chinees restaurant op de Reeperbhan.
Nu even heerlijk douchen en straks filmpje kijken op de hotel kamer met de jongens.