Ons vertrek

Japan, Naka-ku

Vandaag alles rustig aan gedaan.
Lekker lang uit geslapen. Op ons gemak ontbeten.
Daarna hebben we de koffers ingepakt in onze kamer die we geboekt hebben tot 17:30.

Leuke feiten van onze vakantie:

* Vervoer:
Auto, Vliegtuig, taxibusje, Taxi, Pendelbus, Metro, Trein, Hogesnelheidstrein (Bullet), Kabelbaan, Kabeltram, Ferry, Tram, Shuttle-trein.

* Eten:
Ontbijt; Japans en Westers, van de supermarkt 'breinbroodje'
Lunch; Japans en Westers Fastfood, Bento.
Diner; Shabu Shabu Japanse Hotpot, Hotstone, Ramen, Miso, Okonomiyaki, Sushi, Sashimi, Kyoto Beef, Udon, Tempura, Japanse Curry.

* Plaatsen;
Dubai, Tokyo, Hakone, Takamatsu, Kyoto, Hiroshima, Osaka.

* Accommodatie;
Westers hotel, Ryokan, traditioneel Japans appartement.

De jongens zijn zelf de stad nog in gegaan vanmorgen. Ze wilde nog naar een arcade (Japanse spelhal).
We hadden een tijd afgesproken om ergens elkaar te ontmoeten en te lunchen.
Nu nog even snel een douche nemen en dan nog even in de hotelkamer relaxen om om 17:00 te gaan uitchecken en de taxi te nemen naar het station.
Daar nemen we de trein naar Shin Osaka en stappen daarna over op de trein naar het Kansai airport.
Tot nu toe verloopt het goed. Alle 2 de treinen gemakkelijk kunnen vinden.
Hoop dat dat op het vliegveld ook soepel verloopt. Is altijd spannend.
Inmiddels ingecheckt.
We werden met de shuttle trein naar de gate gebracht. Vliegveld is heel groot en mooi en overzichtelijk.
Rich en Ference zijn onze laatste Yennen aan het opmaken.
Straks lekker eten in het vliegtuig en dan maar slapen. We hebben een vliegreis van 10 uur voor de boeg naar Dubai.✈