Takayama

Japan, Kiyosu-shi

Vanmorgen hebben we de bus genomen naar het station van Odawara.
Daar hebben we op ons gemak ontbeten en nog wat rond gekeken.

Vandaag hebben we voor het eerst onze Railpass gebruikt. Toen we op het perron aankwamen kwam de eerste high speed bullet train ook wel de Shinkansen trains, voorbij gesjeesd. De jongens waren zeer onder de indruk, hoe hard deze aerodynamische treinen, die een maximale snelheid van 320 km/u kunnen halen.

In Nagoya zijn we weer op de trein naar Takayama gestapt. Takayama is nog een authentiek Japans dorpje.
In de trein hebben we een Bento gegeten. Een Bento is een lunchbox. Daarin zit een klein bakje met rijst en allerlei kleine bakjes met gerechten en vlees of vis.
We zijn nu onderweg naar onze tweede Ryokan en derde bestemming.
De treinreis was best vermoeiend. Maar
wat een mooie treinreis was het. Ik was heel druk van het één naar het andere raam om foto's te nemen.

Aangekomen op het station hebben we de taxi genomen naar de Ryokan.
Wat een mooie Ryokan is dit ook weer.
Compliment aan Travelnauts die alles perfect voor ons heeft geregeld.

Straks hebben we dinner in het hotel in aparte kamer. We zijn heel benieuwd wat ons nu weer te wachten staat. Na ons lekker hebben opgefrist zijn we nog even het stadje in gelopen. Het is een heel mooi dorpje. In sommige straatjes waan je je 100 jaar terug. Mooie huisjes en planten. Hele leuke souvenir zaakjes.

Terug gekomen hebben we ons omgekleed in Yukata (kimono) en zijn naar de kamer gelopen waar ons dinner klaar stond. Wat een belevenis was het dinner weer deze keer. Dit is nog weer beter dan de vorige Ryokan.
Het eten is excellent. Wat een diversiteit aan smaken en een super mooie presentatie.

Toen we terug kwamen in onze kamer waren onze futons (matrassen) al klaar gelegd. 🎏 🎏 🎏