Op stap met Noriko

Japan, Tōkyō-to

We hebben vandaag afgesproken met Noriko. Zij heeft 20 geleden 3 dagen mee gevaren op het schip waarop Rich voer. In die tijd werkten ze beiden voor P&O Nedlloyd.
We hadden in de ochtend afgesproken. Was voor Rich heel leuk elkaar weer te zien.
We hebben een dagkaart voor de metro gekocht en zijn naar Meiji Shrine gegaan.
Daar hebben we de Tempel bezocht. gebouwd midden in een bos in Tokyo. Noriko heeft ons uitgelegd dat je als je de Torii (Japanse poort) onderdoor loopt je niet in het midden moet lopen, want dat is voor de goden. Maar aan de zijkant.
Het was een leuke wandeling en een met klein stukje wandelen waren we in Takeshita Street. Waar we onze ogen uitkeken naar de leuke traditionele winkeltjes. De jongens hebben daar wat kleding gekocht.
Na het shoppen hebben we een heerlijke lunch gehad in Yayoi-ken restaurant waar je met de tablet je eten kan bestellen.
Het was een heerlijke traditionele lunch.
Gelukkig houden we alle 4 van Japans eten.
In de middag zijn we naar Sensoji Tempel, een boedistische tempel in Asakusa gegaan waar een van de grootste lantarens hangt, bijna 12 meter hoog. Om er te komen loop je door een straat met allemaal bijzondere winkeltjes. We hebben onze ogen uitgekeken.
Na een korte pauze hebben we in de avond afgesproken met Noriko en haar man en dochtertje.
We hadden afgesproken in het Sky restaurant op de 49ste verdieping.
Wat een prachtig uitzicht en bijzonder lekker eten.
素晴らしい一日典子に感謝。

Ja, ik zie het alweer; gaat alleen maar over eten ;)

Rolf 2017-07-06 17:01:36

wat hebben jullie het leuk zeg en een fantastische belevenis doen jullie op en wat een mooie foto's Jacq.. Ook ik geniet van al jullie verhalen. Geweldig! Liefs en x x Ma

Babs Bos 2017-07-06 17:56:08

Dat ziet er gewelgig uit! Wat een mooie ervaring voor jullie en speciaal voor de jongens die er nog niet waren geweest. Clean land zo te zienxx