The Everglades

Verenigde Staten, Ochopee

Vanmorgen hadden we een eenvoudig ontbijt in het hotel en zijn opweg gegaan naar de Everglades. We hebben een tour uitgezocht met een airboat en een moerasbuggy. De omgeving is hier heel apart. De tour met de airboat is heel gaaf. Het gaat echt ontzettend hard en kan heel scherp manoeuvreren. De boot maakt wel lawaai waardoor we oorbescherming op moesten. Ongelooflijk hoe de boot gewoon over een heel klein laagje water en over het gras kan varen.
We kwamen nog een paar zware jongens tegen die ons vanuit het water nieuwsgierig zaten aan te staren. Wist je dat de alligators bijna 80 jaar in vrije natuur en over de 100 in gevangenschap kunnen worden dat ze 4 tot 6 uur onderwater kunnen blijven* dat ze in vrije natuur bijna zwart zijn en in gevangenschap heel licht van kleur, dat er van de 60 jongen maar 1 zal overleven.
Daarna hadden we een tour met de moerasbuggy. Dit is een buggy die zo'n 2 meter hoog is en dus makkelijk door het moeras/jungle kan manoeuvreren. We hebben hertjes gezien en natuurlijk meer alligators en sporen van een zwarte beer. Ik heb nooit geweten dat er beren en herten in een moeras voorkomen. Daarna konden we nog een kijkje in de dierentuin nemen en er was natuurlijk een alligator show.
Vanavond gaan we lekker eten in het hotel.
https://youtu.be/ckkLRE2xxVw door Ference.

Ference en vincent het zijn toch geen levende alligators . Wat hebben jullie een mooie trip gemaakt door het moerasland. Jullie hebben zeker een nep aligator op je schouder anders zouden jullie niet zo vriendelijk lachen, nana en opa voor de gek houden boeven . Lieve groetjes opa en nana.