Op weg naar Kyoto

Japan, Gero-shi

Na het ontbijt hebben we uitgecheckt van ons hotel Ichinoyu Hokan en hebben de de pendel bus van het hotel genomen naar het station. Daar zijn we weer opgestapt op de trein naar Nagoya, waar we de trein naar Kyoto nemen.

Kyoto was eeuwenlang de keizerlijke hoofdstad, totdat de keizer in 1868 besloot zijn zetel te verplaatsen naar Tokyo. Het is ook 1 van de weinige grote steden die werd gespaard in de WO2 vanwege de schat aan cultureel erfgoed. Daardoor heeft de stad nog een uitgesproken Japans karakter.

Aangekomen in Kyoto hebben we nog een klein hapje gegeten in het Isetan warenhuis en hebben de taxi genomen naar het appartment.
Wat een schitterend appartement is er weer gereserveerd. Ongelofelijk mooi. Echt Japanse stijl. Heel klein maar heel simpel met mooie natuurlijke materialen.
In de middag hebben we Timohiro ontmoet. Rich doet zaken met hem. Hij heeft ons een gedeelte van de stad laten zien. Ook hebben we de foodmarket bezocht.
Begin van de avond hebben we gegeten met hem. Was heel gezellig. We hebben weer heerlijk gegeten. Eerst Sashimi toen een soepje daarna een vissenkop(waarbij Vince het oog heeft gegeten) daarna tempura en daarna nog sushi en misosoep en als dessert macha-ijs.
Timohiro vertelde ons over het Geisha district waar we doorheen liepen. Er worden nog steeds Geisha's opgeleid.