Aankomst Hakone

Japan, Hakone

De trein naar Hakone was al gereserveerd voor ons. Vanmorgen op ons gemak ontbeten en daarna opstap gegaan. De trein vertrok om 9:30 en kwam precies om 10:53 aan. Ongelooflijk punctueel zijn de Japaners. Daar kan de NS nog wat van leren. Ook leuk is dat de trein bij het eindpunt iedereen uitstapt en daarna helemaal schoon gemaakt wordt en alle stoelen omdraaien naar de richting waarin de trein rijdt.🚅

Aangekomen op centraal station van Hakone, hebben we een kleinere trein genomen naar onze Ryokan.
Hier hebben we onze spullen neergezet en zijn wat gaan eten in een restaurant even verderop. Dit was traditioneel Japans menu.

Daarna hebben we het treintje gepakt en zijn we naar het Open Air Art Museum Hakone gegaan. Wat een mooi museum en een tentoonstelling van Picasso.
Alle beelden zijn heel ruim opgesteld in mooie tuin en soms in het bos.

Tegen eind van de middag zijn we naar onze Ryokan (traditioneel Japans hotel) gegaan. We hebben een familie kamer met een privé Hotspring, waar Hakone om bekend staat. Rich en ik hebben voorheen ook in een Ryokan geslapen maar deze kamer is echt super mooi.
🎎 🎎
We hebben alle 4 nog even liggen koken in de Hotspring. Het is heerlijk. Eerst moet je een beetje wennen. Het water is behoorlijk heet. Je komt er echt relaxed uit. Daarna hebben we de Kimono aangetrokken om vervolgens aan het diner deel te nemen. Wat een belevenissen we hadden Japanse hotpot gekregen.
Moest wel even lachen opweg naar het restaurant. We gingen een trap omhoog en ik zag mijn mannen moeilijkheden hebben om naar boven te komen met een lange strakke kimono aan. Ik zag de een het oplossen door alles omhoog te trekken en de ander liep met kromme benen omhoog. 😂🤣 Ja, niet altijd makkelijk om in rok te lopen, nietwaar dames?