Muiden

Nederland, Muiden

Mijn vriendinnetje José van Cyprus hebben we bezocht. Ze is sinds een paar weken terug naar Nederland verhuisd voor haar gezondheid.
Ik was blij haar weer te zien. Ze ziet er goed uit, gelukkig. Ik ga met een gerust hart terug vrijdag.
We hebben samen geluncht bij 'Ome Ko' een café waar José vaker komt.
Daarna hebben we het Muiderslot bezocht. José en Piet gingen niet mee. Die hadden het wel vaker bezocht.
Het slot uit de 13de eeuw aan de mond van de Vecht is een heel mooi bewaard kasteel. Bewoond toen des tijds door Floris V. Later in de 14de eeuw door P.C. Hooft. De keukens, slaapvertrekken, zalen, wapenkamer zijn nu herbouwd, zodat je een goede indruk krijgt.
We hebben er een rondleiding gehad door een gids maar zijn ook zelf door de het kasteel gewandeld.
Later toen we terug liepen zagen we het veer die naar Pampus gaat. Dat zouden we in eerste instantie nemen maar omdat het weer was omgeslagen hebben we de plannen veranderd.
Tegen de avond hebben we een bezoekje aan ma gebracht om afscheid van haar te nemen. Wat heel zwaar voor haar valt na zo'n lange periode ons maar vooral Rich om zich heen te hebben gehad, die de hele verhuizing heeft gerealiseerd. We gaan vrijdag terug naar Cyprus en morgen gaan we weer inpakken. Maar niet voordat ik bij Oriental ben geweest en hagelslag, vlokken en stroopwafels heb gekocht.

Leuk al jullie verslagen te lezen. Nederland is een topvakantieland blijkt maar weer. En het weer was natuurlijk on-Nederlands warm. Inmiddels zijn jullie net terug.Nu nog een stukje vakantie in Cyprus voor de jongens, voordat ze weer naar school gaan. Liefs van onsxxxx