Gouda

Nederland, Gouda

Vanmorgen eerst het graf van Jackson bezocht. Zeer emotioneel moment voor ons. Ference heeft een kaart geschreven en daar neergelegd.
Wat een mooie omgeving ligt Jackson. Maar eigenlijk een plek waar zo'n jong iemand niet moet liggen. 😪😪😪

Daarna hadden we gepland om naar Gouda te gaan, waar op donderdag de kaasmarkt gehouden wordt. Niet voor niks dat we dus vandaag zijn gegaan.
We hebben er een bezoek gebracht aan het kaas museum. Was heel interessant omdat er een gids rondliep die ons vertelde over de geschiedenis van Gouda. Ook vertelde hij over het maken van kaas en wat Gouda kaas,Gouda kaas maakt. Door de turf grond waar het gras op groeit en de koeien grazen krijg je een volle romige smaak.
Daarna hebben we heerlijk op terrasje gezeten.
Gouda heeft hele leuke straatjes met terrasjes en winkeltjes.
We hebben wat leuke winkeltjes bekeken en zijn toen naar het Verzet museum gegaan. Het was niet groot maar des te meer heel informatief. Was leuk opgezet. In het museum waren een aantal eilandjes waar met een soort telefoon de informatie werd verteld.

We hebben in Rotterdam gedineerd. Zijn nog even door de stad gelopen.

Het was een heel mooie dag. Het begon een beetje triest maar werd uiteindelijk heel erg leuk.