Doors open days

Verenigd Koninkrijk, Greenock

Zondag is echt z'n dag om lekker op je gemak te ontbijten en in je pyama rond te lopen en in huis te rommelen.
Vandaag was het Doors open days, wat ze in Nederland de monumenten dagen noemen.
Ik had uit een boekje een aantal bezienswaardigheden gekozen.
We zijn gestart tegenover ons huis bij de Ashton Parish Church. Dat was heel leuk om even de straat over te steken. We werden heel warm ontvangen. Kregen uitleg over van alles en nog wat. Daarna konden we een kopje thee/koffie drinken met allerlei heerlijke koekjes en cakjes. Dat hebben we dus ook gedaan. Daarna zijn we naar het Brandweer museum gegaan. Was heel interessant. Er liepen vrijwilligers rond die het een en ander uitgelegden. Vandaar uit liepen we naar de bioscoop waar we een rondleiding kregen door de projectie area. Deze kleine bioscoop heeft 4 zalen. Een ervan wordt gebruikt voor 3D voorstellingen. Alles wordt geregeld door computers. Waar je vroeger een filmrol op de spoel van de projector zet. Zet je nu een soort mega USB stick in een computer gestuurde projector.
Ook wel leuk is dat je daar een zaal kan afhuren op daluren om daar bv je trouwfilm of vakantie film te bekijken voor £150.
We waren te laat om nog andere dingen te bezoeken helaas.
Thuis gekomen moesten de jongens nog huiswerk maken en ik heb nog gestreken. Het was een heerlijk weekend. Gaat alleen een beetje te snel voorbij.

Leuke foto's Jacq.

Richard 2015-09-14 06:29:30

Erg leuk Jacq, wij zijn toevallig zaterdag bij wat monumenten geweest hier in de buurt. Groetjes

Yolanda 2015-09-14 09:52:24

Grappig hier was het ook monumentendag!