Ryoanji

Japan, Shimogyō-ku

Heerlijk een keer wat later opgestaan vandaag en in het appartement ontbeten.

We zijn met de lokale bus naar de Ryoanji tuin gegaan. Rich en ik hebben 20 jaar geleden de tuin gezocht.

🏯 Ryoanji is een 'droge' Zen tuin uit de 2e deel van de 15e eeuw. Het heeft 2 eeuwen geduurd voordat de tuin helemaal klaar was.
Er liggen 5 rots formaties in wit-grijs grind bij elkaar zijn het 15 stenen die in de 5 eilandjes liggen. Van welke hoek je ook kijkt je zult er altijd minder de 15 zien.
Maar de jongens hadden een hoek gevonden waarbij ze wel alle stenen zagen 😉.

Daarna zijn we weer terug gegaan met de bus.
In het centrum aangekomen hebben we een heerlijke hamburger gegeten.
Daarna een beetje wezen shoppen. De jongens hebben ieder mooie schoenen gekocht. We moesten een kleine rugzak bijkopen om alles weer mee te kunnen nemen naar Nederland. Je kan hier heel leuk shoppen. Wat een schitterende Bonsai boompjes heb ik hier gezien. Ongelofelijk knap werk. Met bewondering naar zitten kijken.

Thuis gekomen hebben we ons klaar gemaakt voor ons vertrek morgen naar Hiroshima.
Wat opgefrist en daarna lekker op stap gegaan om een hapje te eten.
We hadden een leuk klein restaurantje gevonden waar ze bief verkopen waar Japan bekend om staat.
Het was echt heerlijk. Heel mals en vol smaak. We hadden er een salade en knoflook sojabonen, frietjes en uien ringen bij genomen als bijgerecht. Op de terugweg hebben we nog even naar een virtuoze straatmuzikant (gitarist) geluisterd. Het was geweldig.

Wat een mooie foto's zijn het. Ook zo scherp echt prachtig!! Nog veel plezier morgen in Hiroshima. Gaan jullie misschien nog naar het Vredesmuseum?