Dag 12: Alvor

Portugal, Alvor

Vandaag zijn we Alvor niet uitgeweest. Om 900uur had ik de bootmaatschappij maar even gebeld om te vragen of de boot al gemaakt was maar dat was helaas nog niet het geval. We hadden verder ook geen zin meer om verder te zoeken naar boottochten.,

Wat we de rest van de ochtend en voormiddag gedaan hebben laat zich wel raden 😀.

Tegen 1430 het dorpje ingelopen voor een late en kleine lunch. Vanochtend hadden we in de jacuzzi de overgebleven pastel de nata’s (Portugees bladerdeeg gebakje) nog verorberd.

Het werden wat tapas gerechtjes, Edwin koos nacho’s en ikzelf had wat aardappeltjes. Niets spannends, wel lekker. Op de mini boulevard installeerden we ons op een terrasje en bestelden nog lekker een kan sangria. Om het af te leren zeg maar…

Na deze drukke bezigheden ging Edwin terug naar het appartement en ging ik nog wat winkeltjes bezoeken. Uiteraard lijken deze winkeltjes allemaal op elkaar en had ik het al snel gezien😀.

Tegen 1900 voor de laatste keer gegeten in Alvor. Edwin koos tonijnsteak en ik de ribeye. Deze zag er echt goed uit en was echt goed bereid, maar de smaak vond ik (en Edwin ook) een beetje apart. Een ander soort runderen in Portugal zal de verklaring wel zijn. Met veel chimichurri kreeg ik het nog wel weg 😉.

En zo loopt de vakantie op zijn einde. Morgenmiddag vliegen we weer terug naar huis.

Aparte combinatie vakantie is het deze keer geworden.

Londen was echt heel erg leuk en bruisend. 6 dagen in ons tempo werd echter toch
wel wat vermoeiend 😀. Portugal was relaxt in een mooi appartement, maar in alle eerlijkheid denk ik niet dat we nog een keer naar de Algarve zullen gaan. Leuk voor een keer, maar de voorkeur binnen Europa ligt toch meer richting Griekenland. Het eten vinden we daar lekkerder, de restaurantjes wat authentieker en de stadjes sfeervoller. De kust aan de westkant van de Algarve daarentegen was wel echt prachtig, met zijn grillige kliffen. Het deed ons een beetje denken aan de Highway 1 in Amerika.

Morgen moeten we rond 1030uur het appartement uit en moeten dan nog wat tijd overbruggen voor we om ca 1330 op de luchthaven moeten zijn.

Sorry verder dan 4 foto’s komen we vandaag niet 😂

Bedankt voor de foto’s en de reis verslagen Morgen een goeie vlucht naar huis ✈️