Dag 6: Blue Springs State Park en Mount Dora

Verenigde Staten, Orlando

Alweer was ik vroeg wakker (630uur) terwijl we gisteren toch niet vroeg gingen slapen. Meest benieuwd was ik naar het weer. Gelukkig klopte nu de voorspellingen niet, het was wel bewolkt maar droog. Erg fijn! Tot 730uur heb ik het uitgehouden in bed en wilde daarna toch wel graag het zwembad proberen.

Edwin werd ook wakker en samen hebben we het zwembad uitgeprobeerd. Heerlijk dat het verwarmd was. De jacuzzi kregen we helaas niet warm en we waren bang dat er iets mis mee was. Maar Edwin gaat graag zelf op onderzoek uit en het bleek dat ze de temperatuur van het zwembad wel op 87 Fahrenheit hadden gezet (doen de beheerders voordat je komt) , maar de jacuzzi niet naar 100 Fahrenheit, die stond maar op 73. Edwin zou Edwin niet zijn om dat zelf ff te fixen (moet je normaal de beheerders voor bellen) , maar hij kreeg zelf het slotje open 😂. De jacuzzi snel laten verwarmen. Na de duik in het zwembad, lekker ontbeten, met toast, brood, Nutella, gekookt eitje, uitgebakken bacon, yoghurt en aardbeien. Daarna was de jacuzzi op temperatuur en ben ik nog even gaan badderen.

Na een lekkere douche maar eens gaan kijken wat we wilden doen vandaag. Alle opties even de revue laten passeren en het werd het Blue Spring State Park. Daar zitten in de wintermaanden erg veel manatees (zeekoeien). Aangezien het een zeer warme winter is was de kans wat kleiner maar het is zoiezo een prachtig statepark.

Rond 1100 op pad. Onderweg begon het helaas steeds donkerder te worden en kwamen we toch in de regen terecht. Gelukkig was het bij het Blue Spring State Park net droog en kwam de zon er weer bij. Bij de ingang stond dat er ongeveer 12 manatees waren. We hebben ze alleen op afstand gezien, wel jammer maar ach.. er zaten ook echt veel verschillende soorten vissen in het superheldere water. De Blue Nature Trail was ook weer erg mooi om te lopen. We zaten net in de auto toen de hemelsluizen weer opengingen😂.

Volgende stop was de Dunkin Donuts, ik had wel zin in een donut en Edwin in een ijsje.

Via het historische stadje Mount Dora, waar we een ronde door de hoofdstraat gelopen hebben, gingen we door naar Wintergarden (voorstad van Orlando). Daar zat het Four Corners Smokehouse, een echt bbq restaurant. Daar bestelde Edwin een combo van 4 soorten vlees en ik een stuk primerib. Het smaakte erg goed. Het was een vroeg diner maar we hadden niet echt geluncht dus geen probleem.

Rond 1815 waren we terug in de villa, waar we lekker koffie hebben gedronken met een stukje Key lime pie, er was tenslotte iets te vieren! Onze Billy is vandaag 9 jaar geworden😻. Hij is door Jos en Annet in het zonnetje gezet!

We hebben de dag afgesloten in de lekker warme jacuzzi!