Dag 10: Van Bonita Springs naar Miami

Verenigde Staten, Miami-Dade County

Vandaag alweer onze laatste volle dag. Jeetje alleen al voor het weer zouden we hier wel heel graag blijven.

Om 800uur vanmorgen zaten we al op het strand. Check out was om 1030uur dus nog even alles uit deze ochtenduren halen. Nog lekker anderhalf uur op het strand vertoeft, lekker in de zee en mensen kijken (heel veel wandelaars op de vroege ochtend). Na een klein ontbijt van wat brood en fruit vertrokken we stipt 1030uur uit het appartementje.

30 Minuten zuidelijker ligt de decadente plaats “Naples”. Hier zijn we al een keer wezen kijken, maar de pier is daar wel leuk, dus daar wilden we nog even heen. Het was er druk en dat voor een maandagmorgen. De Springs breaks zijn duidelijk begonnen. Op de pier waren weer heel veel mensen aan het vissen. We hebben hier wel een tijd staan kijken en als kers op de taart zagen we wel een stuk of 6/7 dolfijnen die rondom de pier zwommen. Echt superleuk! Lange tijd naar ze aan het kijken geweest.

Edwin heeft een poging gewaagd om met de superzoom camera foto’s te maken. Op het moment van schrijven is het nog even afwachten of het gelukt is😉.

Via de Tamiami Trail (de weg van Naples naar Miami) gaan we verder op weg naar Miami. Deze weg ligt net boven het Nationaal Park Everglades. Een eerste stop doen we in het Big Cypress National Preserve, waar we een korte wandeling over een boardwalk maken. Hier lagen echt heel veel alligators in het water en op het droge lekker te zonnen.

Een 15 minuutjes later bereikten we de noordelijke ingang van de Everglades “the Shark Valley entrance” . Onze nationale parken pas van afgelopen augustus/september was nog geldig (pas is een jaar geldig) en ik was hem dit jaar niet vergeten dus wij gingen het park binnen. Meteen gekeken of er nog plek was op de 2-uur durende tram trolley tour door de Shark Valley van de Everglades. Die van 1500uur was net een kwartiertje weg, maar voor 1600uur konden we nog mee. Leuk! Dat gingen we doen.

Het was een heel leuke tour, de gids vertelde veel over de wetlands van de Everglades, het ontstaan ervan, de dieren die er leven en uiteraard werd er regelmatig gestopt als er dieren te spotten waren. Leuk was dat we oa een vrouwtjes alligator zagen met kleintjes.

Om 1800uur waren we weer terug bij de auto en werd de rit vervolgd naar Miami.

We wilden onderweg naar het hotel alvast eten zodat we daarna niet meer op pad hoefden.

We kwamen de Texas Roadhouse tegen en aangezien we daar altijd lekker eten was de keuze rap gemaakt. Edwin ging weer voor de combi kleine ribeye met stukje spareribs en ikzelf voor een combi van BBQ kip met kleine steak.

Naast de Texas Roadhouse lag de Walmart en daar waren we nog niet geweest deze reis. We kochten er nog wat spulletjes voor thuis, oa de heerlijke ranch (knoflook) dressing, wat kruiden en wat toiletspullen.

Voor ons doen arriveerden we laat bij het hotel, rond 2100uur. Maar wauw wat een mooie kamer, ik wist dat ik een suite had geboekt, maar dit was heel mooi. Daar zal slapen het laatste nachtje wel lukken.

We hebben een check out tot 1200uur kunnen regelen, dus we gaan lekker wat uitslapen en misschien nog wel even naar het buiten zwembad bij het hotel.

wat een mooie foto`s weer, ik wens jullie een veilige vlucht naar huis toe!!