Dag 2: Van Fort Lauderdale naar Orlando

Verenigde Staten, Osceola County

Dag 2: zondag 17 april 2022

Edwin heeft als een blok geslapen van 2100-645. Ik iets minder helaas. Rond 330 dik een uur wakker geweest en daarna weer om half 6. Rond 615 had ik er genoeg van en ben ik lekker op het balkon gaan zitten. Dat zal vanmiddag wel even zwaar gaan worden ๐Ÿ˜ด

Ontbijtje was bij de overnachting inbegrepen en daar hebben we dan ook maar even gebruik van gemaakt. Niet veel gegeten, Edwin wat yoghurt met aardbeien en ik een bagel, een kwart wafel en wat fruit. Koffers mochten we gelukkig in het hotel laten en zo waren we rond 815/830 op pad. Na 2 minuten zaten we al op het strand. Het was nog zeer rustig op deze paaszondag. We hebben meer dan een uur langs de promenade/boulevard gewandeld. Daarna was het onderweg even tijd voor een koffiestop, want ik moest echt ff wennen aan de warmte (het was al 27 graden). En waar gaan wij koffiedrinken , uiteraard bij Starbucks ๐Ÿ˜€. Smaakte weer prima , toch anders en lekkerder dan in Nederland op 1 of andere manier.

Door heel Fort Lauderdale zijn van die fietsstations, waar je (tegenwoordig elektrische) fietsen kunt huren en bij een ander station weer in kunt leveren. Dit wilden wij wel gaan doen, in Miami hebben we er ook van genoten 3 jaar geleden. Er was een station vlakbij het Hugh Taylor Birch State Park. Daar zijn we heerlijk door heen gefietst. Het was een weldaad voor de voetjes , in ieder geval de mijne. Was niet zo slim geweest om teenslippertjes aan te trekken vanmorgen en na 6 km lopen begonnen er zich al blaren te verzamelen onder mijn voeten.

In het statepark kon je ook langs het water fietsen en keek je uit over de Sunrise Bay. Jeetje wat een huizen daar , echt niet normaal, de 1 nog mooier als de andere.

Fort Lauderdale staat bekend als het Venetië van Florida en het is ook echt leuk om te zien . Overal waterwegen met de mooiste huizen. De meeste huizen hebben ook nog een eigen jacht aan de steiger liggen.

Op weg naar dé bekendste straat van Fort Lauderdale “Las Olas boulevard “ fietsten we langs veel van deze waterwegen. Je kijkt je ogen uit!

De Las Olas Boulevard (in het Riverwalk district) is een van de bekendste plekken in Fort Lauderdale. We lazen dat je daar tijdens je bezoek aan Fort Lauderdale eigenlijk niet omheen kunt. Dus tja dan moeten wij daar ook maar even naar toe om te kijken๐Ÿ˜‰. Las Olas Boulevard is een lange straat met talloze winkeltjes, restaurants en café’s. We leverden de fietsen in en gingen weer te voet verder. Even wat winkeltjes bekeken (toch wel even heerlijk die airco na het vele lopen en fietsen), veel gezien maar niets gekocht. Edwin zocht nog een zwembroek , ze hadden er honderdduizend maar dé zwembroek zat er niet tussen ๐Ÿ™ˆ.

Bij de Olas Boulevard bevond zich ook de Riverwalk. De naam zegt het al een wandeling langs de rivier. Daar hebben we bij een leuk tentje wat gedronken en wilden we iets kleins eten. We kozen voor taco met verse tonijn en dan om te delen, ze waren verrukkelijk maar wel iennieminie. Tja tja zullen we nog wat bestellen, we zagen ook zulke lekkere dingen voorbij komen. De keuze viel op een pho broodje met garnalen in aioli en pittig gemarineerd, ook dit was heerlijk. Ook weer netjes gedeeld ๐Ÿ˜€. Na deze overheerlijke lunch zijn we de Riverwalk afgelopen en hebben daarna de gratis water trolley genomen naar het begin van de Riverwalk. Het was een kort tochtje maar heerlijk zo even over het water.

Terug op de Olas Boulevard weer de fietsen opgezocht en zijn we terug gefietst naar een station vlakbij het hotel. Koffers opgehaald en hup snel inladen en op weg naar Orlando. Het was nog maar 1400, maar ik had het idee dat we er al een hele dag op hadden zitten.

Onderweg een voorraadje drinken gehaald en wat chipjes voor onderweg. De weg was redelijk saai, maar ik heb het grootste gedeelte van de blog al getikt en ik kon door de data die Edwin speciaal voor Amerika had gekocht even internetten en appen met een aantal mensen .

Rond 1745 arriveerden we bij het Encantada resort. We hebben weer een townhouse (rijtjes huis) geboekt met 2 slaapkamers en een tuintje met privé jacuzzi. Prima grootte voor ons tweetjes. Helaas was alleen 1 ligbed kapot, maar dat heb ik meteen gemeld en als het goed is komen ze het morgen fixen. En tja die ligbedden zijn wel erg essentieel als je veel wilt relaxen ๐Ÿ˜‰. Helaas zijn het ook geen ligbedden die helemaal naar beneden kunnen. We hebben later nog bij een Walmart gekeken voor iets simpels wat plat kon, maar 43 dollar voor iets wat we niet mee naar huis kunnen nemen ging iets te ver.

Rond 1815 gingen we weer op pad. Eigenlijk was ik al compleet gaar maar een paar boodschappen waren wel nodig en we wilden ook nog iets eten. Oh my god, het leek wel of ze het weggaven bij de Walmart, wat een bizarre drukte. Nog nooit zo gezien. We hebben even heel snel voor een ligbed gekeken en daarna weggevlucht. Boodschappen komen ergens anders wel (dachten we). Wat bleek het was zondag en eerste paasdag en zowel de Publix supermarkt keten als de Target keten hadden besloten vandaag dicht te zijn. Nog geen koffie voor morgenochtend. Uiteindelijk hebben we bij een andere (ietsjes ) minder drukke Walmart wat boodschappen gedaan, maar helaas voor mij nog geen koffie morgen ochtend , want melk was alleen nog maar in gallons te verkrijgen en koffie creamer in rare smaakjes , jammer hoor. Dan morgen maar een lekkere tazo earl grey thee.

Inmiddels had de klok al 2100uur aangetikt en we moesten nog eten. Bij onze favoriet Texas Roadhouse heb ik een kleine steak op en Edwin een lekkere ribeye. Er stond ook een heerlijke margarita op de kaart ‘de key lime margarita ‘ , mijn ogen vielen toch al bijna dicht dus ach wat maakt het uit… hij was heerlijk en veeeeel ๐Ÿ˜‰

Rond de klok van 2200uur terug in het huisje. Nog ff koffers uitgeruimd, maar nu toch echt hoog tijd voor een lekker dutje ๐Ÿ’ค.

Morgen staat er tot nu toe niets op de planning. Mijn voeten zitten na 20000 stappen op slippers onder de blaren , dus dat wordt morgen eerst een tijdje weken in de jacuzzi, heel erg vervelend .

Leuk om zo 'sochtends jullie verslag te lezen, lekker genieten samen en nog geen foto van de auto haha ๐Ÿ˜‚ ๐Ÿ˜‚ groetjes van ons ๐Ÿค— ๐Ÿค— ๐Ÿค—

Conny 2022-04-18 09:24:21

Wat een verhaal weer zeg,heel leuk om dat weer te lezen โ˜€๏ธโ˜€๏ธ

Kees 2022-04-18 10:07:57

Je neemt ons echt helemaal mee heerlijk