Dag 7: Reisdag en Alvor (Algarve)

Portugal, Portimão

Zo dat was een kort nachtje. 300uur al wakker en niet meer geslapen. Om 410uur er maar uitgegaan en me klaar gemaakt. Edwin maakte ik om 445uur maar eens wakker, die slaapt gewoon overal doorheen😀.

515uur liepen we al richting de luchthaven wat een ruime 5 minuten lopen was. Inchecken was online niet gelukt, maar ondanks de lange rij ging het snel. Security ging ook supersnel.

Zodoende konden we op gemakje met een bakje koffie wakker worden. In plaats van 725uur vertrok het vliegtuig om 815uur. Landing op Faro luchthaven werd rond 1045uur ingezet. In Faro was het wat bewolkt en zo’n graad of 23. Heerlijke temperatuur, voor de komende dagen wordt het maximaal 25 graden, wat we helemaal prima vinden.

Koffer was er snel en ook Hertz voor de autoverhuur was snel gevonden. We kregen een Ford Focus mee, prima auto !

Het was echt heel rustig op de wegen en na een klein uurtje waren we al in Alvor. Alvor is een klein (toeristisch) vissersdorpje.

In Alvor stond Rui ons al op te wachten bij het appartement. Hij heeft ons even rondgeleid. Erg mooi appartement, deze keer wel precies zoals op de foto’s😀. Mooi dakterras met prachtig uitzicht. Morgenochtend gaan we de jacuzzi uitproberen.

De eerste 1,5uur hebben we niet veel meer gedaan dan relaxen. Oogjes waren erg zwaar. We hadden behalve wat chocolate nibbles niets gegeten vandaag, dus een tripje naar de supermarkt moest echt even. Deze ligt welgeteld 2 minuten lopen van het appartement, echt ideaal. Lekker verse broodjes gekocht, beleg, drinken , wat yoghurtjes en lekkere chipjes. We kunnen er weer even tegenaan.

Daarna allebei ons ding gedaan. Ik lezen op balkon, Edwin podcasts luisteren.

Tegen 1830 het dorpje ingelopen, wat echt maar een minuut of 5 is naar de hoofdstraat. Gezellige straatjes met veel winkeltjes, restaurants en bars. Nog doorgelopen naar de mini boulevard, waar de visrestaurants zitten. Er is echt meer dan genoeg keuze uit diverse keukens. We hoeven hiervoor Alvor niet uit. Echt fijn om gewoon eens lopend naar een restaurantje te kunnen. We maakten dan ook meteen maar van de gelegenheid gebruik om een kan witte sangria te bestellen bij ons avondeten😀. Moe waren we toch al en slapen zou dan zeker wel lukken haha. We bestelden bij een Italiaans restaurant wat garlic bread en ik risotto met scampi’s en Edwin een lekkere pizza. Smaakte allemaal zeer goed.

Tegen de tijd dat alles op was was het donker en liepen we nog even naar het haventje.

We hadden geen puf meer voor de jacuzzi, morgen gaan we hem zeker proberen. Ook het zwembad hebben we geloof ik voor onszelf (er zijn verder nog geen gasten in het appartementen complex).

Veel foto’s hebben we niet gemaakt vandaag 😀.

Ik denk ook niet dat de verslagen zo uitgebreid als Londen zullen worden. We zijn ook echt van plan om van de jacuzzi , het zwembad en het appartement te genieten 😀.

Ziet er goed uit, wij genieten ook iedere dag van de jacuzzi en de zee. En nu wat je zegt lekker gaan chillen 😂 😂.