Dag 21: Van Loveland via Rocky Mountain NP naar Demver

Verenigde Staten, Aurora

Vanochtend besloten dat we toch de gok nemen om naar het Rocky Mountain NP te gaan. Toch zonde om over te slaan als je er zo dichtbij bent.

Na een ontbijtje in het hotel rond 900uur op pad. Uiteraard wat cafeïne gescoord bij de Starbucks.

De 50 minuten durende rit naar het park ging over een mooie scenic byway. Prachtig tussen de rotsen door en langs riviertjes. Eenmaal in het park was het druk, heel druk. Bij de ingang vroegen wij een parkfolder en zelfs deze waren al allemaal uitgegeven. Gelukkig hadden wij het kaartje al gedownload. Wij besloten een 18km lange off-road weg te nemen naar het hoogste gedeelte van het park op ca. 3600 meter. En zelfs op deze weg was het druk😂. Uitzichten waren wel weer erg mooi, op een gegeven moment rij je ook boven de boomgrens.

De off-road weg kwam uit bij het Alpine Visitor Center waar we nog even zijn wezen kijken. Bij het visitor center gaat de weg weer verhard verder richting het westen. Zin in hele lange wandelingen hadden we niet en zochten daarom een rustig meertje waar we een rondje omheen gelopen zijn. Hier was het nog relatief rustig.
De verharde weg terug naar beneden (lees nog steeds ca. 2500 meter) was prachtig en we zijn op verschillende punten gestopt. Ik had gisteren via een site waar allemaal trails op staan 4 eventuele wandelingen uitgezocht. Deze begonnen echter allemaal bij hetzelfde startpunt: de Bearlake Trailhead. Toen we de weg naar de parking opreden zagen we al snel dat de parking area “Full” was. Helaas, maar het was geen verrassing. Op mijn thuis uitgeprinte informatie over het park las ik nog over het Sprague Lake, waar je prachtige uitzichten op het meer en achterliggende bergen hebt. Je kan ook mooi langs het meer wandelen. Dit leek ons een leuk alternatief. Ook op deze parkeerplaats was het druk maar na een paar rondjes rijden hadden we een plekje. Inmiddels was het ver na lunchtijd. De wraps met kalkoen en kaas werden uit de koelbox gehaald en met een drankje werd dit een lekkere picknick in het zonnetje.

Het Sprague Lake lag inderdaad heel erg mooi en tijdens de wandeling werden we ook op wild getrakteerd. Als eerste lag er een mannetjes elk aan de oever, ietsje verder lag het vrouwtje en een jong (die zag je af en toe in het struikgewas bewegen). Aan de andere kant van het meer stonden 2 elanden in het meer. Was weer bijzonder om te zien. Dit was een zeer geslaagd alternatief.

Rond 1530uur vonden we het mooi geweest en reden we via dezelfde weg als vanochtend het park weer uit richting Loveland.

Gisteravond bij het hotel stonden een aantal bijzondere auto’s/oldtimers. Edwin z’n interesse werd gewekt en na ff zoeken op internet bleek dat er dit hele weekend een autoshow in Loveland was. En dat zijn vaak wel iets meer auto’s dan er bij een autoshow op de Goese Markt staan😂. Daar wilde Edwin dus nog wel erg graag naartoe.

Rond 1630uur reden we het grote evenemententerrein op. We wisten niet precies hoe en wat. We zijn richting ingang gegaan maar daar zat niemand meer in het hokje. Wel hing er een papier met entreeprijzen (20 dollar pp). Tja wij zijn maar gewoon doorgelopen en hadden wel een beetje door dat je na een bepaalde tijd niet meer hoefde te betalen. Prima voor ons, er was nog meer dan genoeg te zien. De meest uiteenlopende auto’s. Er was ook een heuse veiling aan de gang. Haha mooi om te zien, echt zoals op tv. Edwin heeft nog een stukje gefilmd (krijg ik helaas niet geplaatst). Trouwens ook de opvolger van de Peugeot cabrio is gevonden, tijdens de veiling was ie niet verkocht en het hoogste bod was 44000 dollar😂.

Edwin wilde heel graag nog bij een echt BBQ restaurantje eten. In Vancouver waren we er naar 1 geweest (die ook erg lekker was) maar verder niet meer echt tegen gekomen. Via internet had hij gezocht naar de beste in de omgeving Denver. En het was erg goed, we hebben beef brisket, stukje spareribs, jalapeno cheddar worstjes en de heerlijke pittige bonen gedeeld.

Nu was het nog 30 minuutjes rijden naar het laatste hotel van de reis in Denver. Wat een mooi hotel, we hebben echt een grote kamer (met heel groot bed) in klassieke stijl. Zelfs een bubbelbad en aparte supergrote douche. Lijkt bijna op een kamer in Las Vegas😀. Heb ik goed uitgekozen al zeg ik het zelf 😂

Morgen is onze laatste volle vakantiedag en er staat niet veel op het programma. Lekker uitslapen, nog wat boodschapjes voor thuis halen en misschien gaan we lekker nog naar de film. We zien het wel!