Dag 4: Vancouver

Canada, West Vancouver

Rond 1100uur (plaatselijke tijd) kregen wij helaas een zeer slecht bericht uit Nederland betreft de gezondheid van een naast familielid. Het vervolg van de dag werd ingegaan met een bedrukte, verdrietige stemming. Daarom zal de blog wat ingetogener zijn dan anders. Uit respect plaats ik de blog ook een dag later.

We weten dat we verder moeten gaan met onze vakantie en dat gaan we ook doen en we gaan ook proberen te genieten van de dingen om ons heen. Nu temeer besef je dat je moet genieten van alles om je heen, hoe klein de dingen ook zijn.

De dag begon weer vroeg. Al voor 800uur zaten we in de auto richting het Capilano Suspension Bridge Park. Een zeer populaire en drukke attractie in omgeving Vancouver. Ook een redelijk toeristending, maar we wilden er toch heen. Het was maar 5 minuten rijden van ons appartementje en zo gingen we als 1 van de eersten door de ingang. Het park bestaat uit een lange hangbrug over de kloof en rivier de Capilano, daarnaast hebben ze allerlei wandelpaden aangelegd door het regenwoud, door boomtoppen en langs een cliffwalk. Voornamelijk die laatste vond ik wel erg spannend. Tot zeker 10.30uur zijn we in het park geweest. Toen wij het park uitliepen werd het al duidelijk erg druk. Hadden we goed gedaan en we hebben genoten van de rust in de natuur.

Hierna reden we naar een koffietentje voor een koffietje met iets kleins erbij. Ons ontbijt was alleen een reepje geweest. Hier had ik WiFi en zag ik het bericht of ik naar huis wilde bellen. Dit was slecht nieuws en we zijn vrijwel direct daarna teruggereden naar ons appartementje om het te laten bezinken.

We wisten dat we door moesten en na een klein uurtje zijn we dan ook met gemengde gevoelens weer op pad gegaan.

De bus bracht ons naar Vancouver Downtown, waar we vlakbij Stanley Park fietsen hebben gehuurd. Stanley Park is het stadspark van Vancouver. We hebben bijna het hele park doorkruist. Van de bekende Totempalen, langs de Seawall tot aan de diverse stranden. Wat een prachtig park. Een aantal foto’s heb ik zwart/wit gemaakt. Omdat het zicht op de skyline er toch niet echt was, vond ik dit ook wel erg mooi.

Na het fietsen wilden we nog naar Granville Island, waar een public market is. Met een kleine ferry werden we naar de overkant van de rivier gebracht. Altijd weer leuk zo’n public (farmers) market en deze is ook erg authentiek. Hier hebben we bij een Aziatisch tentje wat te eten gekocht wat we deelden als lunch.

Omdat ik nog een warmer vest zocht voor de komende week (wordt flink kouder hier) zijn we nog met de bus richting een grote shopping Mall gegaan. Helaas niets gevonden, maar na meer dan een uur slenteren hadden we het echt gehad voor vandaag. In de foodcourt nog iets kleins gegeten en daarna terug naar het appartement.

Morgen nog een dagje Vancouver.

Wat een vervelend nieuws, ik wilde je al een berichtje sturen om te vragen of alles ok was met jullie (omdat er geen blogs waren). Xx